دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

محمد سرابی: شاگردان و معلم‌ها وقتی سر کلاس درس می‌روند، با خود کتاب و دفتر و خودکار می‌برند، اما در مدرسه شهر «هارولد» در تگزاس، معلم‌ها اجازه دارند که در سر کلاس درس اسلحه حمل کنند.

شهر هارولد در ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد. این شهر بسیار کوچک است و 20 کیلومتر با نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس فاصله دارد. با وجود این که تا به حال حادثه‌ای در این شهر رخ نداده است، ولی مردم هارولد به این فکر می‌کنند که اگر از پلیس کمک بخواهند زمان زیادی طول می‌کشد تا نیروهای امنیتی خودشان را به محل حادثه برسانند، پس آنها باید خودشان را برای مقابله با مهاجمان و افراد خطرناک آماده نگه‌دارند.

   مدیر مدرسه هم به همین دلیل به معلم‌ها اجازه حمل اسلحه داده است، البته تعدادی از مردم این شهر هم عقیده دارند که به جای این کار باید پلیس با نگهبانان آموزش دیده در شهر مستقر شوند. آنها می‌گویند که اگر اسلحه وارد مدرسه‌ها شود ممکن است حادثه‌ای مثل کشتار دبیرستان کلمباین تکرار شود. در سال 1999 2نفر از دانش‌آموزان دبیرستان کلمباین به بقیه دانش‌آموزان و معلمان حمله کردند. در اثر تیراندازی آنها 12 نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شدند. این 2 نفر بعد از تیراندازی خودکشی کردند.

در کشور آمریکا براساس اصلاحیه دوم قانون اساسی، شهروندان آزاد هستند که اسلحه حمل کنند، البته این قانون در ایالت‌های مختلف با کمی تفاوت اجرا می‌شود. امسال نمایندگان کنگره آمریکا تصمیم گرفتند حمل آزادانه اسلحه را ممنوع کنند؛ بنابر این مقدمه قانونی را نوشتند تا همه مردم نتوانند با خود اسلحه حمل کنند، اما این قانون توسط دیوان عالی رد شد.

گروه‌هایی در آمریکا فعالیت می‌کنند که طرفدار خرید و حمل اسلحه هستند؛ آنها می‌گویند هر کسی که احساس خطر می‌کند حق دارد با خرید و حمل اسلحه آماده دفاع از خودش شود. گروه‌های دیگری هم می‌گویند همین کار باعث ناامنی بیشتر می‌شود.

کد خبر 63449

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز