چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انجام رزمایش‌های نظامی با هدف ارتقای سطح آمادگی دفاعی نیروهای مسلح انجام می‌پذیرد.

سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در گفت‌وگو ایسنا درباره برگزاری رزمایش هوایی «آسمان ولایت»‌ توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماه مبارک رمضان و بهره‌برداری از تجهیزات ساخت وزارت دفاع در این رزمایش افزود: یکی از اهداف مورد توجه در این مسیر آزمایش آخرین تجهیزات و دستاوردهای ساخت صنایع دفاعی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنایت به پشتوانه‌ 30 سال مجاهدت ستودنی و خستگی‌ناپذیر متخصصان افتخارآفرین و اقتدارآفرین خود در آستانه چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی بر آن است که محصولات نوآورانه خود را در عرصه‌های گوناگون از جمله صنعت پیچیده هوایی به محک آزمایش بگذارد و این رزمایش شاهد برگ زرین دیگری از تلاش‌های صنایع دفاعی کشور خواهد بود.

وی درباره اظهارات اخیر سارکوزی رءیس‌جمهور فرانسه مبنی بر متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی و طرح این موضوع در جای دیگر که روزی خواهیم شنید اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد، تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌‌ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ هسته‌‌ای کاملا صلح‌آمیز و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و بنابراین نمی‌تواند منشأ نگرانی برای کسی باشد. منشأ نگرانی رژیم صهیونیستی است که دارای ده‌ها بمب اتمی است و تحت نظارت هیچ نهاد بین‌المللی نیست.

وی با اشاره به این‌که " ما همواره تاکید کرده‌ایم که خاورمیانه باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد و خود نیز بدان کاملا پایبند هستیم." خاطرنشان کرد: دولت و ملت‌های منطقه و جهان رژیم صهیونیستی اتمی را نمی‌توانند تحمل کنند.

وی گفت: تاریخ مصرف تحریم و تهدید به پایان رسیده است و در دنیایی که خودشان از آن به عنوان دهکده جهان یاد می‌کنند، این‌گونه اقدام فاقد کارآیی و تاثیرگذاری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که " اقدامات سال گذشته آمریکا منجر به جنگ‌افروزی و شکست رژیم صهیونیستی شده است." اظهار کرد: سردمداران آمریکا با درک شرایط منطقه راه صلح‌جویانه و احترام به دیگران را دنبال کنند.

وی هم‌چنین درباره اظهار تاسف مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بودجه کم نیروهای مسلح و درخواست افزایش آن خاطرنشان کرد: دیدگاه کلان دولت آن است که امنیت ملی یک کشور محصول کارکرد قدرتمندانه و هماهنگ تمام حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و نظامی است؛ لذا نگاه دولت به مقوله امنیت متاثر از دیدگاه مثبت است به گونه‌ای که قدرت نظامی یک کشور را محصول کلی، توان ملی در این حوزه‌ها می‌داند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت با توجه به شرایط موجود تلاش دارد به صورت منطقی و متناسب، بودجه نیروهای مسلح را افزایش دهد.

نجار افزود: من نیز به عنوان وزیر دفاع تلاش داشته‌ام این مهم تحقق یابد و نیروهای مسلح از بودجه‌ای مناسب و متناسب برخوردار شوند. امید است با هماهنگی ستادکل و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی بودجه‌ نیروهای مسلح سال آینده به نحو مطلوبی سامان یابد تا انتظارات نیروهای مسلح نیز برآورده شود.

وی درباره ضرب‌العجل 6 ماهه وزارت دفاع عراق به منافقین برای خروج از این کشور نیز گفت: ابعاد عملکرد بسیار شرم‌آور گروهک منافقین در مقاطع گوناگون تاریخی و خیانت آنان به مردم ایران و عراق آن‌چنان وسیع و عمیق است که هم‌اکنون بسیاری از وابستگان آن‌ها در مجامع گوناگون خود بر فجیع بودن این رفتارها معترفند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: آخرین برگ از دوران خیانت این گروهک در ارتباط با ملت عراق کمک این گروهک به القاعده است، طبیعی است عکس‌العمل دولت ملی عراق را نیز به همراه داشته باشد. معتقدیم که تصمیم وزارت دفاع عراق در این زمینه تصمیمی کاملا منطقی و بر اساس منافع ملت عراق و حسن همجواری و در عین حال با توجه به جنایت‌های گروهک صبورانه نیز می‌باشد.

وی درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی که می‌گویند ایران درخصوص پیشرفت‌های نظامی خود غلو می‌کند، گفت: کافر همه را به کیش خود می‌خواند. آن‌ها فکر می‌کنند ما هم مثل خودشان تبلیغات می‌کنیم. ما نه تنها غلو نمی‌کنیم، بلکه بعضی جاها به خاطر ملاحظات دفاعی کوچک‌نمایی هم می‌کنیم و آن‌چه از توان قدرت دفاعی خود داریم را مطرح نمی‌کنیم. زیرا همواره اصل غافلگیری را به عنوان یک اصل بسیار مهم در دفاع و مقابله با دشمن مورد توجه قرار می‌دهیم.

کد خبر 63018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز