سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب "فرهنگ توصیفات امام خمینی (ره) در شعر شاعران معاصر"، به اهتمام "پرویز بیگی حبیب آبادی" در606 صفحه به پیشخوان ادبیات امروز رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اثر پژوهشی، ادبی که مشتمل بر چهار فصل به هم پیوسته "اصطلاحات در حوزه اخلاقیات"، "اصطلاحات در حوزه معنویات"، "اصطلاحات در حوزه طبیعت" و "اصطلاحات در حوزه حماسی" است، به بررسی مصداقی توصیفاتی می‌پردازد که شاعران انقلاب از حضرت امام خمینی(ره) در حوزه‌های اخلاق، معنویت، طبیعت و حماسه در شعرهایشان داشته‌اند.

پرویز بیگی حبیب آبادی که پیشتر سه جلدی "حماسه‌های همیشه" را با موضوع معرفی شاعران دفاع مقدس و بررسی اشعار آنان ارائه کرده است، در مقدمه "فرهنگ توصیفات امام خمینی(ره) در شعر شاعران معاصر"، نوشته است: اشعار سروده شده درباره امام (ره) به فاصله زمانی ورود ایشان به کشور تا دو سال پس از ارتحال مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه جلوه‌های امام در شعر شاعران، طیف بسیار وسیع و گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است، افروده است: تعابیر فراوان و مختلف، اشارات، ترکیبات، تشبیهات، استعارات و نگاه‌ها و دیدگاه‌های توصیفی شاعران درباره امام، تا به آن حد است که می‌توان فرهنگ ویژه‌ای از این همه ذهنیت‌ها و کند و کاوهای شاعرانه ارائه داد.

به نوشته بیگی حبیب آبادی، هر یک از این جلوه‌ها و فضاسازی‌های شاعران، به لحاظ بار محتوایی، معنایی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، اسطوره‌ای، ملی، میهنی، مذهبی، عرفانی و ... که در بردارد، قابل تفسیر و تعبیر و نقد و بررسی فراوان است.
کتاب "فرهنگ توصیفات امام خمینی(ره) در شعر شاعران معاصر" با 2000 شمارگان، توسط نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی منتشر شده است.

کد خبر 62965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز