مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

برند لنوو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ در دنیاست. این برند چینی، به تولید لپ‌تاپ‌های اقتصادی مشهور است. لپ‌تاپ‌های لنوو، دارای طراحی خلاقانه هستند و بعد از لپ‌تاپ‌های اپل و اچ‌پی، بالاترین میزان فروش لپ‌تاپ در دنیا را به خودشان اختصاص داده‌اند. 

تفاوت تینکپد Thinkpad و آیدیاپد Ideapad لنوو.jpg

با اینکه این برند در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده‌ است اما تاریخچه‌ای دور و دراز دارد. شرکت Legend Holdings در کشور چین و در سال ۱۹۸۴ با مبلغی به میزان ۲۵۰۰۰ دلار آمریکا تأسیس شد. این شرکت توانست در سال ۱۹۸۸ یک شعبه در کشور هنگ کنگ تأسیس کند. نهایتا، در سال ۲۰۰۴، Legend Holdings به لنوو (Lenovo) تغییر نام داد.

از رقبای اصلی لپ تاپ‌های لنوو می توان به لپ تاپ‌های اچ پی و لپ تاپ‌های ایسوس اشاره کرد. خیلی از گیمرها و کسانی که نیازمند لپ تاپی برای کارهای سنگین گرافیکی هستند، معمولا خرید لپ تاپ ایسوس را به لپ تاپ لنوو ترجیح می‌دهند. با این حال، لپ تاپ‌های ایسوس، قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با لپ تاپ‌های لنوو دارند.

اگر به دنبال یک لپ تاپ بسیار محکم، قابل اطمینان و با دوام هستید، خرید لپ تاپ اچ پی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لپ تاپ‌های اچ پی شاید از نظر توان پردازشی و قابلیت‌هایشان کمی از لپ تاپ های لنوو ضعیف‌تر باشند اما این لپ تاپ‌های آمریکایی، کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و سال‌ها برای شما کار می‌کنند.

محصولات لنوو، تنوع بسیار زیادی دارند و در خانواده‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند که از مهم‌ترین این خانواده‌ها می‌توان به خانواده‌های ThinkPad و IdeaPad اشاره کرد. این دو خانواده لپ تاپ لنوو پر فروش‌ترین لپ تاپ‌های این برند هستند. با اینکه ممکنه است ThinkPadها و IdeaPadها شبیه به هم به نظر برسند اما تفاوت‌های زیادی با هم دیگر دارند.

در این مقاله می‌خواهیم قبل از خرید لپ تاپ لنوو بررسی های لازم را در دو سری ThinkPad و IdeaPad انجام دهیم و تفاوت‌های آن‌ها را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

لپ تاپ ThinkPad یا لپ تاپ IdeaPad؟

تفاوت اصلی بین ThinkPad و IdeaPad این است که ThinkPad اساسا یک لپ تاپ برای استفاده‌های شغلی است اما IdeaPad برای استفاده‌های روزمره طراحی شده است. ThinkPad در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار وارد بازار شد و لنوو، IdeaPad را سه سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی کرد. در جدول زیر، خیلی خلاصه این دو خانواده لپ تاپ لنوو را با هم دیگر مقایسه کرده‌ایم:

پارامتر مورد مقایسه

ThinkPad

IdeaPad

سال معرفی

۲۰۰۵

۲۰۰۸

کاربرد اصلی

کاربردهای اداری و شغلی

کاربردهای روزمره

قابلیت استفاده در فضا

دارای قابلیت استفاده در ایستگاه بین‌المللی فضایی است

نمی‌توان از آن در ایستگاه بین‌المللی فضایی استفاده کرد

Trackpoints

دارد

ندارد

طراحی

زیبایی کمتر در مقایسه با IdeaPad

زیبایی بیشتر در  مقایسه با ThinkPad

عملکرد

قوی‌تر از IdeaPad

ضعیف‌تر از ThinkPad

صفحه نمایش

بهتر از IdeaPad

ضعیف‌تر از ThinkPad

ThinkPad چیست؟

ThinkPad لنوو یکی از بهترین لپ تاپ‌های اداری و کارمندی در دنیا و نیز یکی از پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های جهان است. این لپ تاپ‌ها بری تمامی کسانی که به دنبال یک لپ تاپ برای استفاده‌های شغلی هستند، مناسب می‌باشند.

لپ تاپ‌های ThinkPad، کاربردهای آموزشی نیز دارند. این لپ تاپ‌ها در سرتاسر دنیا مورد استفاده دانش‌آموزان، دانشجویان، مدارس و داشنگاه‌ها هستند.

لپ تاپ‌های خانواده ThinkPad در اصل در سال ۱۹۹۲ توسط شرکت IBM ساخته شدند. این لپ تاپ‌ها، یکی از پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های دهه ۱۹۹۰ بودند. حق تولید لپ تاپ‌های ThinkPad در سال ۲۰۰۵ به شرکت لنوو فروخته شد.

این لپ تاپ‌ها، دوام بسیار بالا و قدرت پردازشی خیلی خوبی دارند و مجهز به رم‌هایی پرظرفیت و پردازنده‌های عالی اینتل هستند. به علاوه، باتری ThinkPad‌ها نیز بسیار خوب است.

شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های لپ تاپ ThinkPad را در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر کشور مثل دیجی کالا، مقداد آی تی، ایمالز، لندو و ... بخرید. اگر لپ تاپی قوی برای استفاده شغلی می‌خواهید، خرید لپ تاپ ThinkPad را به دلیل قیمت پایین‌ترش به خرید لپ تاپ ایسوس توصیه می‌کنیم.

ویژگی های لپ تاپ‌های ThinkPad

ویژگی های لپ تاپ‌های ThinkPad

  • عملکرد: رم‌های پرظرفیت و پردازنده‌های قوی اینتل به معنی عملکرد بسیار سریع و عالی ThinkPad‌ها هستند.
  • طراحی: این لپ تاپ‌ها برای کاربردهای اداری ساخته شده‌اند و بنابراین، طراحی‌های خیلی خاص، زیبا یا شگفت‌انگیزی ندارند.
  • صفحه نمایش: لپ تاپ‌های ThinkPad به صفحه نمایش‌هایی عالی معروف هستند. اغلب این لپ تاپ‌ها دارای صفحه نمایش‌های ۱۴ اینچی می‌باشند. بعضی از مدل‌های گران قیمت ThinkPad، صفحه نمایش‌هایی با کیفیت ۴K دارند.
  • محبوب‌ترین رده‌های لپ تاپ ThinkPad لنوو:
    • سری X
    • سری E
    • سری L
    • سری T
    • سری P
    • سری Yoga

IdeaPad چیست؟

در حالی که ThinkPad یک خانواده لپ تاپ لنوو مخصوص کاربردهای اداری و شغلی است، تمرکز اصلی خانواده IdeaPad روی استفاده‌های روزمره و کاربران معمولی بوده است. لپ تاپ IdeaPad نیز در نوع خودش، یکی از بهترین لپ تاپ‌های دنیا است.

این لپ تاپ‌ها، طراحی بسیار زیبا و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند که آن‌ها را به لپ تاپی عالی برای اکثر کاربران معمولی، تبدیل کرده است. بعضی از این لپ تاپ‌ها، دارای صفحه نمایش‌هایی بدون قاب، سیستم‌های دالبی اسپیکر، کنترل‌های لمسی و ... هستند که کار کردن با آن‌ها را بسیار لذت‌بخش و راحت می کنند.

ویژگی‌های لپ تپ‌های IdeaPad

  • عملکرد: این لپ تاپ‌ها برای کاربردهای پردازشی سنگین طراحی نشده‌اند و عملکردی ضعیف‌تر در مقایسه با ThinkPad‌ها دارند. با این حال، رم و پردازنده‌های مورد استفاده در IdeaPad‌ها برای اکثر کاربردهای روزمره، کاملا کافی است. هم پردازنده‌های اینتل و هم پردازنده‌های AMD را می‌توانید در لپ تاپ‌های IdeaPad مشاهده کنید.
  • طراحی: یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص یک لپ تاپ IdeaPad لنوو از یک لپ تاپ ThinkPad این برند چینی، نگاه کردن به آن‌ها است. طراحی IdeaPad‌ها بسیار جذاب‌تر و خلاقانه‌تر از ThinkPad‌ها است. این لپ تاپ‌ها، بسیار نازک، زیبا، سبک و قابل حمل هستند.
  • صفحه نمایش و اسپیکر: صفحه نمایش لپ تاپ‌های IdeaPad به خوبی ThinkPad‌های لنوو نیست اما در مجموع، نمی توان گفت که این لپ تاپ‌ها، صفحه نمایش‌های ضعیفی دارند. در مقابل، اغلب IdeaPad‌ها دارای دالبی اسپیکر هستند که تجربه صوتی بسیار خوبی برای شما فرآهم می‌آورند.
  • محبوب‌ترین سری‌های خانواده IdeaPad:
    • سری C
    • سری L

فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی، مرجع اصلی فروش لپ تاپ‌های خانواده IdeaPad لنوو در ایران است. این فروشگاه، IdeaPad‌ها را با گارانتی معتبر و با قیمت خوبی به فروش می‌رساند.

مهم‌ترین تفاوت‌های لپ تاپ‌های ThinkPad و لپ تاپ‌های IdeaPad

مهم‌ترین تفاوت‌های لپ تاپ‌های ThinkPad و لپ تاپ‌های IdeaPad

۱- لپ تاپ‌های ThinkPad برای کاربردهای اداری و شغلی طراحی شده‌اند ولی لپ تاپ‌های IdeaPad مناسب کاربردهای معمولی روزمره هستند.
۲- لپ تاپ‌های ThinkPad به اندازه لپ تاپ‌های IdeaPad زیبا نیستند.

۳- لپ تاپ‌های IdeaPad به اندازه لپ تاپ‌های قدرتمند ThinkPad، قوی نیستند.

۴- صفحه نمایش لپ تاپ‌های ThinkPad بهتر است اما IdeaPad‌ها اسپیکر بهتری دارند.

جمع‌بندی

لنوو یکی از برندهای اصلی تولید کننده لپ تاپ در دنیا است. دو خانواده اصلی لپ تاپ‌های لنوو، لپ تاپ‌های IdeaPad و ThinkPad می‌باشند. این لپ تاپ‌ها، تفاوت‌های زیادی با هم دیگر دارند که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم.

مهم‌ترین تفاوت لپ تاپ‌های ThinkPad لنوو با لپ تاپ‌های IdeaPad این برند چینی، نوع کاربری آن‌ها است؛ در حالی که ThinkPad‌ها برای کاربردهای اداری و شغلی ساخته شده‌اند، هدف از طراحی IdeaPad‌ها، ساخت لپ تاپ‌هایی سبک، زیبا و دارای توان پردازشی معمولی برای کاربران معمولی و استفاده‌های روزمره بوده است.

جدیدترین مدل‌های لپ تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر ایران مثل دیجی کالا و مقداد آی تی موجود هستند.

کد خبر 625973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha