سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

سومین نفر در ژاپن پس از تزریق واکسن آلوده مدرنا جان خود را از دست داد.

واکسن مدرنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، یک مرد ۴۹ ساله ژاپنی یک روز پس از دریافت دومین دوز از واکسن کرونا جان خود را از دست داد؛ مقامات این کشور می‌گویند تا کنون ارتباط علی روشنی بین مرگ این فرد و دریافت واکسن مشخص نشده است.

سومین مرد در ژاپن پس از دریافت واکسن کرونای خود از میان یکی از سه دسته واکسن مدرنا که با عنوان آلوده شناخته می‌شوند، جان خود را از دست داد . وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته گفت که تنها مشکل بهداشتی وی آلرژی به گندم سیاه بوده است.

این مرد واکسن دوم خود را در تاریخ ۱۱ اوت دریافت کرده بود. مانند دو مورد مرگ قبلی، این وزارتخانه گفت هنوز زمان لازم است و باید مشخص شود که آیا این مرگ و میر مربوط به واکسن است یا خیر.

واکسن تزریق شده از همان سری واکسن‌هایی بود که آلوده به ذراتی از فولاد ضد زنگ بودند. ۱.۶۳ میلیون واکسن‌ مدرنا، ساخت اسپانیا، طی فراخوانی در ۲۶ اوت جمع آوری شد. 

شرکت تولید کننده این واکسن‌ها هنوز در مورد مرگ اخیر اظهارنظر نکرده اما طی بیانیه‌ای به همراه شرکت توزیع گفته بود وجود  ذرات فولاد ضد زنگ در واکسن‌ها نادر و بی خطر است.

در اوایل ماه اوت، دو مرد ژاپنی که در دهه چهارم زندگی خود بودند بدون هیچ گونه شرایط و بیماری زمینه‌ای در عرض چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا جان خود را از دست دادند.

به گفته وزیر مسئول برنامه واکسن، بیش از ۵۰۰هزار نفر از سه دسته معیوب واکسن دریافت کرده‌اند. اکثر واکسن‌های مورد استفاده در ژاپن توسط فایزر ساخته می‌شوند با این حال حداقل ۱۲.۲ میلیون دوز واکسن از شرکت مدرنا نیز تهیه شده است.

ژاپن تا کنون در حدود ۱۳۶ میلیون دوز واکسن کرونا دریافت کرده و  ۴۸ درصد از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند. موارد ابتلای جدید در توکیو روز دوشنبه برای اولین بار طی پنچاه روز اخیر به زیر هزار نفر رسید.

کد خبر 625245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha