بیشتر مواقع خورش کرفس را با نعنا و جعفری تهیه می‌کنند که در اینجا هم از همین روش استفاده شده است. برای تهیه یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده طرز تهیه مرحله به مرحله آن را در این مطلب بخوانید.

خورشت - خورش - کرفس - آشپزی - تغذیه - غذا - سبزیجات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران‌کوک، خورش کرفس از آن دست غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد اما کمتر سر سفره‌ها دیده می‌شود. شاید به این دلیل که هر کسی نمی‌تواند یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده درست کند. در ضمن این غذا به شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. بیشتر مواقع خورش کرفس را با نعنا و جعفری تهیه می‌کنند که در اینجا هم از همین روش استفاده شده است. اما برخی هم بدون استفاده از سبزی خورش کرفس درست می‌کنند. بعضی افراد هم به آن لوبیا اضافه می‌کنند. برای تهیه یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده طرز تهیه مرحله به مرحله آن را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای خورش کرفس با گوشت

پیاز ۲ عدد
گوشت خورشی ۳۰۰ گرم
کرفس ۵۰۰ گرم
برگ کرفس ۱۰۰ گرم
لیموعمانی ۳ عدد
نعنا تازه ۲۰ گرم
جعفری تازه ۸۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کرفس | نکاتی برای خوشمزه شدن این غذای مقوی

طرز تهیه خورش کرفس

مرحله اول

ابتدا کرفس‌ها را بشویید. سپس به اندازه دلخواه و یک اندازه خرد کنید. برگ‌های کرفس، جعفری و نعنا را ریز خرد کنید با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید.

مرحله دوم

پیازها را ریز خرد کنید. سپس درون روغن فراوان تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. گوشت خورشی را خرد کنید و به همراه زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه‌فرنگی و کرفس‌های خرد شده را اضافه کنیدِ. سپس چند لیوان آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت بپزد و نرم شود.

مرحله سوم

اواسط پخت گوشت لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل گوشت بریزید. پس از پختن گوشت می‌توانید سبزی‌های سرخ شده را اضافه کنید. با حرارت ملایم ۳۰ – ۴۰ دقیقه اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد.

پس از اینکه خورش جا افتاد درون ظرف بکشید و روی آن ۲ قاشق غذاخوری روغن داغ بریزید و به همراه برنج سرو کنید.

نکته‌ها

۱- چنانچه در اندازه‌گیری سبزی‌ها مشکل دارید به این صورت عمل کنید: مقدار برگ کرفس ( ریز خرد شده ) ۵ قاشق غذاخوری، مقدار نعنا ( ریز خرد شده ) ۱ قاشق غذاخوری و جعفری ( ریز خرد شده ) نیز ۴ قاشق غذاخوری است.

۲- بسته به ذائقه می‌توانید به جای لیموعمانی از ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید. خورش کرفس با آبغوره طعمی عالی پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم امتحانش کنید.

۳- اگر نعنا و جعفری ندارید می‌توانید به همان مقدار از برگ کرفس استفاده کنید. در صورت تمایل به جای گوشت قرمز ( گاو و گوسفند ) می‌توانید از گوشت سفید ( مرغ و بوقلمون ) هم استفاده کنید.

کد خبر 624326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    13 2
    کرفس بهترین غذاست. هم خوشمزه است هم لاغر کننده