همشهری آنلاین: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در هفت ایستگاه مترو تهران نمایشگاه‌های کتاب با عنوان "طعم دانایی" گشایش یافت.

حسین عرب اسدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه‌های کتاب گفت: دسترسی آسان شهروندان به کتاب و گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف برگزاری نمایشگاههای کتاب در ایستگاههای مترو است.

وی با اشاره به این که ژدر ایستگاههای مترو علم و صنعت، شهید مدنی، دروازه دولت، شهید مفتح، شهید بهشتی،هفت تیر و مصلا نمایشگاههای کتاب دائر شد افزود: در روزهای آینده در همه 47 ایستگاه مترو تهران و کرج در مجموع یکصد نمایشگاه کتاب برپا می‍شود.

عرب اسدی گفت: در هر نمایشگاه کتاب 250 عنوان کتاب که بیشتر شامل موضوعات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی است با 20 درصد تخفیف عرضه می شود.

وی افزود: این نمایشگاههای کتاب تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 9 تا 17 و 30 آماده بازدید شهروندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: در هر نمایشگاه روزانه با معرفی کتابی، مسابقه کتابخوانی نیز برگزار می شود که شهروندان با خرید این کتاب ها و ارسال پاسخ سوالات مطرح شده می توانند در این مسابقات شرکت کنند که پس از پایان ماه مبارک رمضان و با برگزاری همایشی به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

عرب اسدی در پایان گفت: ‌نمایشگاه‌های کتاب واقع در ایستگاه‌های مترو به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با مشارکت شهرداری تهران و شرکت متروی تهران برپا شده است.

کد خبر 62420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز