همشهری آنلاین: انتشارات شباویز، از ناشران کشور خواست با ارسال یک نسخه از کتاب‌های واجد شرایط در رقابت زیباترین کتاب سال ایران شرکت کنند.

این انتشاراتی نمایندگی ملی «بنیاد هنر کتاب‌آرایی آلمان»، در سال 2008  را عهده دار شده است و به همین منظور در فراخوانی از ناشران خواسته تا با ارسال ‌آثار در رقابت‌ها شرکت کنند.

ناشران علاقه‌مند برای شرکت در این رقابت ها باید، یک نسخه از کتاب‌های واجد شروط زیر را برای داوری حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه 30 آبان ماه به‌دفتر محل انتشارات ارسال دارند.

1ـ کتابها باید از دی ماه 1385 به‌بعد منتشر شده باشند.
2ـ کتابها باید اصالتا ایرانی باشند و از نظر گرافیک، طراحی، تصویرگری و به طور اخص زیبایی کلی قابلیت ارایه در این مسابقه‌ی بین‌المللی را داشته باشند.
3ـ‌ عنوان، ناشر، نویسنده، طراح، تصویرگر، چاپخانه، تاریخ انتشار و قیمت کتابها باید در هر کتاب چاپ شده باشد.
4ـ در صورتی که نام ویراستار در شناسنامه‌ی کتاب ذکر نشده است، روی برگه‌ای نام ویراستار نوشته شود.
5ـ موضوع کتابها یکی از هفت مورد زیر باید باشد:
1ـ 5 ـ‌ داستان.
2ـ 5 ـ غیر داستان ـ علمی.
3ـ 5 ـ هنر و عکاسی.
4ـ 5 ـ کودک و نوجوان.
5ـ 5 ـ درسی و آموزشی.
6ـ 5 ـ استثنایی و نادر.
7ـ 5 ـ کتابهای نامعمول و کاتالوگ.
6ـ اطلاعات مندرج در موارد 3 و 4 بالا، به‌زبان انگلیسی، به‌همراه نشانی کامل انگلیسی شرکت‌کننده با نسخه‌ای از کتاب ارسال گردد.

 بر اساس این گزارش داوری روز پنج‌شنبه 14 آذر ماه در دفتر انتشارات انجام خواهد شد. حضور علاقه‌مندان با اطلاع قبلی بلامانع است. کتابهای انتخاب شده، روز شنبه 16 آذر ماه به‌شرکت‌کنندگان اعلام خواهد گردید. کتابهای انتخاب‌شده برای شرکت در مسابقه‌ی بین‌المللی «زیباترین کتاب» ارسال خواهند شد. در این مسابقه تمامی کشورهای جهان، بهترینهای خود را شرکت می‌دهند و کتابهای منتخب، سهمیه‌ی ایران برای حضور در مسابقه خواهند بود.

انتشارات شباویز از معدود ناشران ایرانی است که در زمینه تصویرگری کتاب کودک تجربه‌های طراز جهانی دارد و مدیر این انتشاراتی در سال جاری داور دو نمایشگاه معتبر بین المللی بوده است.[ناشر ایرانی در جمع داوران نمایشگاه تصویرگری بلگراد]

کد خبر 67353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز