تایلند در حال بررسی امکان تزریق زیرپوستی واکسن‌های کرونا است تا بتواند با توجه به ذخیره محدودش شمار بیشتری از افراد را واکسینه کند.

tHAILAND

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سوپلمیا سیریلاک، رئیس اداره علوم پزشکی تایلند در این باره به خبرنگاران گفت:‌«تجربه‌ قبلی ما نشان می‌دهد که تزریق‌های زیرپوستی ۲۵ درصد دوز تزریق داخل‌عضلانی را مصرف می‌:ند، اما همان میزان ایمنی را ایجاد می‌کند.

تایلند در هفته‌های اخیر شمار بی‌سابقه مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در در میان تقریبا یک میلیون مورد ثبت‌شده عفونت گزارش کرده است.

تایلند ۸.۳ درصد از جمعیت بیش از ۶۶ میلیون نفری‌اش را در یک کارزار واکسیناسیون‌ عمومی که از ماه ژوئن (خرداد) در میانه مواجه با انتشار سویه‌های آلفا و دلتای کووید-۱۹ واکسینه کرده است.

اما با وجود تولید محلی واکسن آسترازنکا در این کشور و سفارش دوزهای کافی از برندهای متفاوت واکسن‌های کرونا برای پوشش جمعیتش، تایلند در به دست آوردن واکسن‌ با سرعت کافی دچار مشکل شده است.

تایلند حتی مجبور شده است قرض کردن واکسن کرونا را از کشور پادشاهی بوتان در هیمالایا را مد نظر قرا ردهد و ماه پیش نخستین کشوری در جهان بود یک واکسن چینی کرونا را بایک واکسن غربی مخلوط رکد.

تایلند از واکسن فایزر/بیونتک به عنوان دوز یادآور یا تقویتی برای کارکنان پزشکی‌اش که واکسن چینی دریافت کرده بودند، استفاده کرده است.

سوپاکیت گفت اگر پژوهش‌ها ثابت کند که تزریق زیرپوستی واکسن‌های کرونا بدون توجه به برند واکسن موثر است، این کشور می‌تواند با میزان مشابه واکسن چهار تا پنج برابر افراد بیشتری را واکسینه کند.

شرکت‌های آسترازنکا و فایزر هنوز درباره تزریق زیرپوستی واکسن‌هایشان اظهارنظری نکرده‌اند.

کد خبر 621517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha