این روزها با فرا رسیدن ماه محرم، کوچه‌ها و خیابان‌های محله‌های شهر هم حال و هوای متفاوتی به خود گرفته و نشانه‌های این ماه خون و عزا را در هر کوی و برزن می‌توان دید.

محرم

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: مسئولان هیأت‌های عزاداری و حتی بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه وسایل ویژه ماه محرم به مغازه‌های فروش اقلام مخصوص این ماه مراجعه می‌کنند. به خاطر تقاضای زیاد برای تهیه وسایل ویژه این ایام مانند کتیبه‌های عاشورایی، طبل وسنج، زنجیر و سربندهای عاشورایی و... برخی از کاسبان محله‌ها هم به‌طور موقت به عرضه اقلام ویژه ماه محرم می‌پردازند که پراکندگی آنها در گوشه و کنار شهر قابل توجه است. در این چند قاب حال و هوای این روزهای محله گلشن(خاک‌سفید سابق) می بینید.  

نوجوانان محله از علاقه‌مندان و مشتری‌های اصلی اقلام ویژه ماه محرم هستند که معمولاً برای تهیه این وسایل به شکل گروهی به مغازه‌های عرضه‌کننده مراجعه می‌کنند.  
 

دور عاشقان آمد نوبت محرم شد

بیرق‌ها و پرچم‌های عاشورایی از نشانه‌ها و نمادهای آشنای فرهنگ عاشوراست که این روزها در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع در فروشگاه‌های عرضه‌کننده این اقلام یافت می‌شود.  
 

دور عاشقان آمد نوبت محرم شد

طبل‌ها و سنج‌ها از اقلام پرکاربرد در دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری ماه محرم است که نوجوانان از علاقه‌مندان اصلی آن محسوب می‌شوند. در این تصویر هم یک نوجوان علاقه‌مند در فروشگاه و مقابل انبوهی از طبل‌ها و سنج‌ها دیده می‌شود.  
 

دور عاشقان آمد نوبت محرم شد

بسیاری از مادرانی که فرزند نوزاد دارند، علاقه‌مندند با تهیه لباس نمادین حضرت علی اصغر(ع) و پوشاندن آن به فرزند نوزاد خود، ارادت خود به شهید خردسال کربلا را نشان دهند.  
 

دور عاشقان آمد نوبت محرم شد

کتیبه‌های عاشورایی که برای سیاهپوش کردن در و دیوارهای محله‌ها و فضاهای داخلی و بیرونی هیأت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این روزها مشتری‌های زیادی دارد.  
 

دور عاشقان آمد نوبت محرم شد

ماکت گهواره که به شکل نمادین یادآوری گهواره حضرت علی اصغر(ع) در کربلاست، از اقلام عرضه شده در فروشگاه‌های عرضه‌کننده وسایل ویژه ماه محرم است که مخاطبان خاص خود را دارد.  
 

کد خبر 619761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha