گروه ورزشی: هواداران آرسنال امیدوار بودند که این تیم با استفاده از برنامه آسان 6 هفته اول مانند فصل گذشته شروعی کوبنده داشته باشد.

 ولی مردان ونگر در هفته دوم لیگ برتر با نمایشی ضعیف در خانه فولام شکست خوردند تا ابهام درباره شانس قهرمانی این تیم افزایش یابد. در غیاب فابرگاس که هنوز آماده بازی نیست، در خط میانی آرسنال که فصل گذشته نقطه برتری این تیم محسوب می‌شد، خلاء بزرگی وجود داشت و این تیم در برابر پرسینگ فولام نتوانست بازی روان همیشگی‌اش را روی چمن کرون کاتیج پیاده کند.

تک‌گل بازی در دقیقه 21 و بر اثر مداخله هانگلاند، مدافع بلندقامت فولام روی یک کرنر کوتاه به دست آمد. در این صحنه گالاس، کاپیتان آرسنال که نتوانست مانع نوک پای کاپیتان نروژ روی خط شش‌قدم شود، مقصر اصلی بود. تنها 4 دقیقه بعد ضربه سر آدبایور به تیر افقی دروازه خورد تا بهترین فرصت آرسنال از دست برود. پس از آن بازیکنان آرسنال برخلاف بازی همیشگی‌شان مجبور به استفاده از توپ‌های بلند شدند و تنها در 10 دقیقه پایانی بود که این تیم توانست فشار را روی دروازه فولام بیشتر کند، ولی تلاش آنها نتیجه‌ای نداشت.

ونگر پس از اولین شکست این فصل تیمش گفت که بازیکنان نمایش ضعیفی داشته‌اند: «در بازی بعدی باید نمایش سطح بالایی داشته باشیم، چون امروز به اندازه کافی خوب نبودیم. فولام بهتر از ما شروع کرد و آنها به ویژه در نیمه اول سریع‌تر از ما بودند. ما تلاش کردیم تا به بازی برگردیم، ولی در 25 دقیقه پایانی عصبی بودیم. ما نتوانستیم در اطراف محوطه جریمه حریف آرامش‌مان را حفظ کنیم.» روی هاجسون،‌ مربی فولام هم که فصل گذشته تا هفته پایانی برای بقای تیمش در لیگ برتر تلاش می‌کرد، گفت: «امروز مقابل یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ پیروز شدیم و نشان دادیم که شخصیت ماندن در لیگ را داریم.» فولام در هفته اول مغلوب هال‌سیتی تازه‌وارد شده بود.

بازگشت لیورپول در دقایق پایانی

لیورپول خوش‌شانس بود که در آنفیلد توانست به دومین پیروزی این فصل برسد. میدو، مهاجم مصری میدلزبورو در دقیقه 70 و با شوتی از راه دور توانست دروازه لیورپول را باز کند و تنها در 4 دقیقه پایانی بود که گل به خودی پوگاتتز بازی را به تساوی کشاند، نتیجه‌ای که عادلانه به نظر می‌رسید ولی در وقت تلف‌شده بازی جرارد توانست توپ برگشتی مدافع بورو را با ضربه‌ای مهارنشدنی به گل پیروزی تیمش تبدیل کند. مصدومیت براد جونز، دروازه‌بان اصلی میدلزبورو هنگام گرم کردن ضربه سختی به این تیم بود و ساوت‌گیت مجبور شد رس ترن‌بال، دروازه‌بان جوانش را در ترکیب اصلی قرار دهد. با این وجود زوج تورس و رابی کین روز موفقی نداشتند و در باز کردن دروازه این دروازه‌بان کم‌تجربه که تنها ششمین بازی‌اش برای میدلزبورو را تجربه می‌کرد، ناکام بودند.

رافا بنیتس سرمربی لیورپول پس از این پیروزی که تیمش را به صدر جدول فرستاد، می‌گوید: «جرارد ذهنیت پیروزی را نشان داد، او بارها در همین موقعیت گلزنی کرده است. بازیکنان زیادی این توپ را به بالای دروازه می‌فرستند، ولی شما می‌دانید که جرارد این توپ را گل می‌کند. در فصل گذشته در چنین بازی‌هایی به تساوی می‌رسیدیم. در این فصل خیلی خوب بازی نکرده‌ایم، ولی دو پیروزی و 6 امتیاز داریم.»

دومین شکست تاتنهام

تاتنهام که در فصل نقل‌وانتقالات با خرید مودریچ، دوسانتوس و دیوید بنتلی سروصدای زیادی به پا کرد و امیدوار بود با هدایت خوان‌ده‌ راموس جزو مدعیان باشد، دومین شکست فصل را مقابل ساندرلند پذیرفت. کایرون ریچاردسون، بازیکن سابق منچستریونایتد توانست ساندرلند میهمان را پیش بیندازد، ولی جیناس در دقیقه 70 گل تساوی را به ثمر رساند تا تماشاگران وایت‌هارت‌لین به کسب اولین امتیاز فصل امیدوار شوند.

ولی جبرئیل سیسه مهاجم جدید ساندرلند که در 25 دقیقه پایانی وارد زمین شد، در دقیقه 83 گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. انتقال سیسه از مارسی به ساندرلند تنها 24 ساعت پیش از این بازی نهایی شده بود و حالا روی‌کین باید از این خرید جدید بسیار خوشحال باشد. او پس از بازی درباره تعویض سیسه گفت: «او سرعت و حضور فیزیکی مؤثری دارد و ما در کادرفنی احساس کردیم که او با ورودش می‌‌تواند به تاتنهام ضربه بزند و او این کار را انجام داد.» کین درباره جریان بازی گفت: «تاتنهام مطابق انتظار در نیمه دوم ما را تحت فشار قرار داد، ولی ما با آن مقابله کردیم. نشانه مثبت این است که باور دارم این تیم در آینده خیلی بهتر خواهد شد.»

گوستاو پویت، مربی تاتنهام هم پس از این ناکامی گفت: «تحمل این شکست دشوار است، چون به سختی تلاش کردیم ولی نتوانستیم موقعیت‌های زیادی به وجود آوریم. ساندرلند کارش را به خوبی انجام داد.»

تاتنهام در این بازی با یک مهاجم بازی کرد، چراکه راموس به دلیل زمزمه‌های جدایی برباتوف، ترجیح داد از او استفاده نکند. پویت این مسئله را هم در شکست تیمش مؤثر می‌داند: «بازی با یک مهاجم در طول 90 دقیقه دشوار است. ما عادت به بازی با دو مهاجم داریم، ولی حالا تنها یک مهاجم در تیم وجود دارد.» اما راموس سرمربی اسپانیایی تاتنهام در توضیح این تصمیم می‌گوید: «فکر می‌کنم او تمرکز کافی ندارد. معتقدم که حضور او برای فضای رختکن مناسب نیست.» برباتوف تأکید می‌کند که در رویای بازی برای منچستریونایتد است، ولی این باشگاه گفته که تاتنهام به تازگی پیشنهاد 5/ 20 میلیون پوندی آنها را رد کرده.

پیروزی نیوکاسل با گل اوون

نیوکاسل هم پس از تساوی روز اول در اولدترافورد، توانست بولتون را شکست دهد و 4 امتیازی شود. در این بازی شی‌گیون موفق شد پنالتی کوین نولان را مهار کند و پس از آن مایکل اوون که پس از بهبودی از مصدومیت ساق پا در نیمه دوم به زمین آمد، تک‌گل بازی را
 به ثمر رساند. کوین کیگان، سرمربی نیوکاسل پس از بازی گفت: «هر دو مهاجم را از دست داده بودم و به خودم قول دادم که از آلن اسمیت مصدوم هم استفاده نکنم. من مایکل اوون را هم داشتم. به مایکل نگاه کردم و او فقط گفت که اجازه بده خودم را خوب گرم کنم.» گری مگسون، سرمربی بولتون هم گفت: «از وقتی به این تیم آمده‌ام، بازیکنان همه پنالتی‌های‌شان را از دست می‌دهند. ما 3 پنالتی با 2 بازیکن مختلف را از دست داده‌ایم. ما در این بازی فرصت داشتیم تا امتیاز بگیریم.»

کد خبر 61505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز