جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

افرادی که بزرگ شده منطقه ۱۷ هستند، می‌دانند که در خیابان امین‌الملک یکی از گذرهای شلوغ و پررفت و آمد امامزاده حسن(ع)، کوچه‌ای با فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ عرضه پوشاک و کیف و کفش بود

کوچه جعفرجنی

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام: که به «کوچه جعفرجنی» شهرت داشت و اگر کسی از ساکنان دیگر نقاط تهران می‌خواست گذر ارزان‌فروش‌ها را پیدا کند نشانی کوچه جعفرجنی را می‌داد به راحتی آن را پیدا می‌کرد. علت نامگذاری گذر ارزان‌فروش‌ها به کوچه جعفرجنی حکایت جالبی دارد.

جعفرآقا یکی از کاسبان قدیمی امامزاده حسن(ع) بود که در این گذر ۲ مغازه فروش لباس و پوشاک و کیف و کفش کنار هم داشت و هر دو را خودش به تنهایی اداره می‌کرد، یعنی همزمان مشتری‌ها جعفرآقا در هر ۲ مغازه می‌دیدند که به کارشان رسیدگی می‌کند.

چون سرعت عمل این فروشنده بسیار زیاد بود و به همه سفارشات مشتری‌ها جواب می‌داد این تعبیر که مثل جن همه جا ظاهر می‌شود به وجود آمد و نام «جعفرجنی» در زبان مشتری‌ها افتاد و این ماجرا برای نسل‌های بعدی نیز بازگو شد.

اکنون از این گذر قدیمی تنها نانوایی سنگکی باقی مانده و شکل و شمایل مغازه‌ها و فروشگاه‌های داخل گذر به کلی تغییر کرده است، اما هنوز شهروندان اینجا را به‌عنوان گذری که اجناس و کالاهایی با قیمت پایین به مردم می‌فروشند، می‌شناسند و همچنان شلوغ و پررفت و آمد است.

کد خبر 614172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha