جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

آرامستان‌ها معمولاً محلی برای زیارت اهل قبور و درگذشتگان هستند، اما آرامستان ابن‌بابویه هویتی فراتر از سایر آرامستان‌ها دارد.

خانه ابدی مشاهیر

همشهری آنلاین _ نصیبه سجادی: این آرامستان قدیمی که بزرگ‌ترین گورستان شهرری و دومین گورستان بزرگ پایتخت به شمار می‌آید، در دوره‌های تاریخی مختلف پیکر بزرگان زیادی از مشاهیر ادبی، هنری، ورزشی و سیاسی کشور را در خود جای داده است. درختان کاج و چنار جوان و کهنسالی که در گوشه و کنار فضای آرامستان ابن‌بابویه قد کشیده‌اند، به آرامستان سرسبزی خاصی بخشیده‌ و وجود بقعه شیخ صدوق بر معنویت فضای آن افزوده است.  

این روزها که شیوع بیماری کووید ۱۹ محدودیت‌های زیادی به وجود آورده و تجمع در مکان‌های بسته با خطر سرایت بیماری همراه است، می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود به آرامستان ابن‌بابویه سری بزنید و در کنار زیارت مزار شیخ صدوق، با تعدادی از برجسته‌ترین مشاهیر و نامداران تاریخ کشور آشنا شوید. «غلامرضا تختی» پهلوان و قهرمان رشته کشتی کشور، «حسین بهزاد» نقاش و مینیاتوریست مشهور ایرانی، «مرشد چلویی» شاعر و عارف دهه ۵۰، «اشرف‌الملوک فخرالدوله» دختر مظفرالدین شاه قاجار از جمله اشخاص نام‌آوری هستند که در آرامستان ابن‌بابویه و در همسایگی بقعه شیخ صدوق آرمیده‌اند. شیخ صدوق از فقها و دانشمندان دینی ری باستان است.

کد خبر 612703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha