مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

شرکت ویرجین گلکتیک در حال انجام آماده‌سازی‌های نهایی برای اولین سفر دارای خدمه خود به فضا است و این رویداد را می‌توانید همزمان به صورت آنلاین مشاهده کنید.

موشك ويرجين گلكتيك

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دیجیتال ترندز، برای تماشای اولین پرواز دارای خدمه شرکت ویرجین گلکتیک در روز یکشنبه ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.

پخش زنده در ساعت ۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۷:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

پس از انجام بررسی‌های نهایی هواپیمای "WhiteKnightTwo"، هواگرد "VSS Unity" را تا ارتفاع ۱۵ کیلومتر بالا خواهد برد و رها خواهد کرد. پس از آن موشک یونیتی روشن خواهد شد و فضاپیمای حاوی شش خدمه را به سمت خط کارمان خواهد برد. خط کارمان خطی فرضی در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین در مدار است. مدت کوتاهی پس از آن موشک یونیتی برای فرود به سمت زمین بازمی‌گردد.

انتظار می‌رود دوربین‌ها این رویداد را از چندین زاویه ثبت کنند.

ویدئو | اسپیس‌ایکس ۸۸ ماهواره را به مدار زمین فرستاد

در میان شش مسافر این فضاپیما، ریچارد برانسون بنیانگذار این شرکت نیز حضور دارد. این اخبار زمانی منتشر شد که جف بزوس بنیانگذار بلواوریجین اعلام کرد که در تاریخ ۲۰ ژوئیه به فضا خواهد رفت.

هزینه یک صندلی در پروازهای بعدی شرکت ویرجین گلکتیک ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود. شرکت بلو اوریجین جف بزوس هنوز هزینه سفر با فضاپیما خود را اعلام نکرده است.

کد خبر 612529
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha