مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبه هیات وزیران برای تأمین و ساماندهی آب کشاورزی و شرب استان گیلان خبر داد.

تنش آبی

 امیر مرادی به همشهری آنلاین گفت: از این میزان اعتبار، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تامین آب زراعی و کنترل تنش آبی در اراضی شالیزاری و ۸۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب ۳۱۳ روستای مناطق کوهستانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار به دستگاههای آب منطقه ای و جهاد کشاورزی گیلان ابلاغ شده است.

مدیر کل بحران گیلان با اشاره به اینکه در تامین آب زراعی و شرب استان دو مسیر پیش بینی شده تاکید کرد: کشاورزان نگران تامین آب نباشند. درحال حاضر ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب زراعی در مخزن سد سفید رود و ۹۰ میلیارد متر مکعب آب شرب در سد شهر بیجار رشت ذخیره سازی شده که آب زراعی به طریق نوبت بندی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 مرادی به تامین آب مناطق خارج از شبکه آبیاری سد سفید رود نیز اشاره کرد و افزود: در این مناطق به کشاورزان اجازه استحصال آب زراعی از آبهای سطحی، زیرزمینی و حفر چاه داده شده که همزمان با بازسازی انهار و سردهنه رودخانه‌ها و کانالهای آبیاری، دسترسی کشاورزان به آب زراعی میسر شده است. همچنین به کشاورزان توصیه شده نسبت به برقدار کردن چاههای آب عمیق خود اقدام کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران گیلان تاکید کرد: ۱۶۷ هزار هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری سد سفید رود و خارج از آن که درمرحله خوشه دهی هستند فعلا با بحران کم ابی مواجه نبوده و طبق برنامه زمانبندی آب دریافت می‌کنند.

وی از شهرستانهای آستارا، رودسر، لنگرود و املش نام برد که منابع آب زراعی و شرب آنها از طریق آبهای سطحی و زیرزمینی تامین می‌شود.

کد خبر 610495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha