سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نهادی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پا به عرصه وجود گذاشت تا حافظ و نجات‌بخش ملت ایران و اسلام عزیز در برابر ستم‌ها و توطئه‌ها و هجوم ناجوانمردانه ایادی استکبار جهانی باشد.

سپاه پاسداران به عنوان یکی از اولین و اساسی‌ترین نهادهای انقلابی با درهم آمیختن آمادگی رزمی و معنویت و اخلاق و تحرک فوق‌العاده در صحنه نبردبه همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابی توانست رضایت امام و امت را جلب نماید و خار چشم و سد راه دشمن باشد و مصداق کلمه طیبه پروردگار در قرآن قرار گیرد.

سپاه همان نهادی است که امام راحل خمینی کبیر(ره) آن را یکی از بزرگ‌ترین سنگرهای دفاع از ارزش‌های الهی نظام و پرچمدار عزت مسلمین و سپر حوادث کشور اعلام کرد و ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای( دام عزه) آن را بازوی قدرتمند نظام و گام استوار در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی و به معنای حقیقی، پاسدار انقلاب اسلامی نامید.

نام شهیدان به وصال حق پیوسته سپاه از روحانیت معظم همانند نماینده شهید حضرت امام در سپاه حضرت حجه‌الاسلام محلاتی و حجه‌الاسلام میثمی و روانی‌پور تا فرماندهان شهیدی چون بروجردی، خرازی، کاظمی،‌ همت، باکری، باقری تا یکایک شهیدان پاسدار و بسیجی و جانبازان و آزادگان یادآور عرصه‌های رزم قله‌های پربرف سربه فلک ساییده غرب کشور و خاک‌های سوزان جنوب از بمو و کامو کله قندی و بازی دراز و میمک و مهران و قلاویزان و شرهانی و فکه و شلمچه و نخلستان‌های آبادان و نیزارهای هورالعظیم و آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌باشد که چون نگین سرخ عقیق شدند و شراب ناب ، ‌فادخلی فی عبادی چشیدند تا ایمان و اسلام و عزت و شرف و مردانگی و استقامت رنگ نبازد و هیهات منا الذله حسین‌بن‌علی(ع) تحقق یابد و تاکل ارض کربلا و کل یوم عاشورا باقی بماند.

پاسداران همان رزم آورانی هستند که ثامن‌الائمه، طریق القدس، فتح المبین،  بیت‌المقدس، رمضان، محرم، کربلای یک و چهار و والفجر هشت و بیت‌المقدس و مرصاد را رقم زدند وآزمون ثبات بندگی و عبودیت به ساحت قدس الهی و رمز عشق و شیعه و پیرو بودن خود به محضر بی‌بی‌دو عالم ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) و سالار شهیدان عالم سیدالشهدا رابا پیروزی پشت سرگذاشتند.

بحمدالله سپاه پاسداران پس از دفاع مقدس در عرصه‌های سازندگی کشور از عمران و آبادانی در طرح‌های سدسازی و ساخت راه‌آهن و بزرگراه و جاده و تونل و پل و بندر و... صدها افتخار آفریده  و در عرصه‌های علم پزشکی و هوا و فضا و موشکی و علوم نظامی و... در مسیر سربلندی ملت ایران و جهان اسلام گام برداشته است.

 امروزه نیز اقتدار ملت ایران و ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر همه جهانخواران به برکت حضور توانمند و اثرگذار پاسدارانی زبانزد عام و خاص شده است که دل‌های خود را از معرفت به خدا سرشار کرده‌اند و ولایت و محبت به پیامبر رحمت، حضرت محمد بن‌عبدالله و خاندان طاهرینش را نصب العین خود قرار داده‌اند و با تبعیت از ولایت فقیه تداوم راه امام و شهیدان را تضمین می‌نمایند؛  باشد که با سرودن شعر انتظار مهدی آل محمد(عج) آوای دل نشین یالثارات الحسین(ع) آن منتقم با پرچم «واعدو الهم مااستطعتم من قوه» در هم آمیزد تا  بنیان کفر و ظلم براندازد.

کد خبر 60979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز