چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه گفت: وظیفه آینده سپاه پاسداران سنگین است و در این باید در مقابله با تهدیدات روز به روز آماده‌‌تر شود.

به گزارش مهر، سردار جعفری در مراسم معارفه سردار محمدنظر عظیمی در حسینیه عاشقان ثارالله قرارگاه نجف با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر لزوم استمرار اهداف و آرمان‌های شهدا و امام شهدا تاکید و خاطر نشان کرد: منطقه غرب کشور یادآور دلاورمردی شهیدان والامقامی همچون بروجردی، کاظمی، همت، داوود آبادی و پیچک است که در این منطقه صحنه‌های بزرگی از عشق ‌بازی و جانفشانی در راه اسلام و تحقق اهداف والای آن را به نمایش گذاشتند و به لقاء‌الله پیوستند.

وی خون شهدا را تضمین‌کننده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما پاسداران باید رهروان راه شهدا باشیم و برای آینده انقلاب و مقابله با تهدیدات و مشکلات بیش از گذشته توان خود را حفظ کنیم.

فرمانده کل سپاه تاسیس سپاه پاسداران را در راستای حفظ انقلاب اسلامی و اهداف والای آن دانست و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران بر اساس قانون اساسی تنها مدافع مسلح و سازمانی از انقلاب و دستاوردهای آن است و این ماموریت و اصالت برای سازمان عظیم سپاه افتخاری بزرگ است که به لطف خداوند تا کنون در انجام آن به خوبی انجام وظیفه کرده و ابراز رضایت مسئولان نظام موید این مساله است.

جعفری شناخت دقیق از وضعیت امروز و آینده انقلاب را از نکات حائز اهمیت برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی تا کنون حوادث و تهدیدات نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی را چه به لحاظ داخلی و چه خارجی پشت سر گذاشته که به لطف خداوند همه آنها خنثی شده‌اند.

وی اوج فشارهای سیاسی، امنیتی و فرهنگی دشمن به ایران را مربوط به سال‌های 78 تا 80 دانست و گفت: این تهدیدات از سال 80 به بعد وارد فاز جدیدی شد که در آن دشمنان قسم خورده انقلاب تهدیدات خود را به صورت مستقیم اعمال کردند که آماده شدن برای مقابله و خنثی کردن این توطئه‌ها نیز یکی از وظایف جدی سپاه پاسداران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: درست در زمانی که تهدیدات دشمن در زمینه‌های مختلف به اوج خود می‌رسد در همان مقاطع انقلاب اسلامی با شدت و عمق بیشتری در حال نفوذ و گسترش در جهان و منطقه است و این همان چیزی است که در دفاع مقدس نیز شاهد آن بودیم.

سردارجعفری همچنین با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 12 تیر به پیام امام راحل (ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیام خود فرمودند" جنگ ما جنگ مکتب ما در برابر تمام نابرابری‌های دنیای سرمایه‌داری است و این جنگ مرز نمی‌شناسد، جنگ ما جنگ اعتقاد و قداست است"و همین سخنان استراتژی ما را تعیین می کند.

وی درادامه موفقیت امروز کشور را مرهون مقاومت و تحمل سختی‌های ملت ایران درهشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس ما نعمت وبرکت بود که علاوه بردستاوردهای داخلی، اثرات عمیقی برباور واعتقاد ملل مستضعف جهان گذاشت.

وی گفت: امروز شاهدیم که دشمنان قسم خورده انقلاب با وجود تحمیل فشارهای متعدد به جمهوری اسلامی با دست خود چگونه دشمن منطقه‌ای ما را سرنگون ساختند و به زعم خود برای کنترل ما در کنار مرزهای ما قرار گرفتند، آمریکا به خیال خود برای برداشتن یک مانع به عراق آمد اما در سیاه‌ چال عراق گرفتار شد و امروز نمی‌داند چگونه خود را نجات دهد.

سرلشگر جعفری همچنین گفت: در مقابل شکست‌های پی درپی سیاسی و لطمات اجتماعی برای این کشور انقلاب اسلامی ما در حال شکوفا شدن هرچه بیشتر است.

جعفری افزود: دشمن هر چقدر به دنبال تضعیف ماست نتیجه عکس می‌گیرد، چرا که امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و نفوذ ما در دل‌های محرومان و مسلمانان منطقه در حال بیشتر شدن است و مهم‌ترین نگرانی دشمن را همین موضوع تشکیل می‌دهد.

فرمانده کل سپاه در ادامه تغییرات ساختاری در سپاه را در این راستا ارزیابی کرد و افزود: تغییرات در حال انجام در سپاه پاسداران در راستای کیفی‌تر و قوی‌ترشدن این تشکیلات برای مقابله با تهدیدات موجود و آینده است.

وی با بیان این که تهدیدات موجود علیه ما ثابت نیست و ماهیت آن در حال تغییر است، گفت: در مقاطع مختلف تهدیدات به شکلهای مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به اوج خود می‌رسد که سپاه به عنوان مدافع، حافظ و نگهبان انقلاب و دستاوردهای آن باید قبل از هر چیز تهدیدات و ماهیت آن‌ها را بشناسد و در مقابل آن‌ها با برنامه‌ریزی کامل مقابله کند.

وی تغییرات موجود در سپاه را در دو بخش اقدامات تحولی و تعالی‌بخش در این سازمان برشمرد و خاطرنشان ساخت: تشکیل سپاه در 31 استان کشور از این تغییرات است که به طور حتم از تاثیرگذاری مناسبی نیز برخوردار خواهد بود.

سردار سرلشکر جعفری افزود: باید بدانیم دشمن یک لحظه از توطئه علیه ما غافل نیست، از این رو حفظ آمادگی از ضروریات موجود در نزد نیروهای مسلح است. وی گفت: تنها بخشی از ماموریت سپاه پاسدارن مقابله نظامی با تهدیدات نظامی دشمن است و ما هیچ‌گاه خود را به این حوزه محدود نمی‌دانیم، چرا که معتقدیم حفظ آمادگی در مقابل همه تهدیدات ضروری است و این مساله وظیفه سپاه را مضاعف و سنگین می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران، هم‌چنین انعطاف سازمانی را از مهم‌ترین ویژگی‌های سازمان سپاه برشمرد و گفت: سپاه یک سازمان خشک و نظامی صرف نیست و انعطاف‌پذیری از ضروریات اجتناب‌ناپذیر آن است، چرا که بسته به نوع تهدیدات ماموریت‌های آن نیز در حال تغییر است که تغییرات ساختاری سپاه نیز در این راستا قابل ارزیابی است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ ارتباط نیروهای مردمی بسیج با یگان‌های دفاعی و نظامی سپاه، گفت: در ساختار جدید این ارتباط حفظ و تقویت خواهد شد، چرا که از ویژگی‌های مهم سازمان سپاه، مردمی، اعتقادی، انقلابی و مکتبی بودن آن است. سردار جعفری افزود: اصلاحات در سازمان سپاه در راستای تقویت و انسجام بیش از پیش این سازمان است.

وی صرفه‌جویی در نیروی انسانی و حذف رده‌های موازی و پشتیبانی را از دیگر نکات قابل توجه در تغییرات موجود برشمرد. سرلشگر جعفری در پایان سردار محمد نظرعظیمی را به عنوان فرمانده سپاه استان کرمانشاه و سردار بهمن ریحانی را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

کد خبر 56832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز