سینا قنبرپور: حدود 37 روز از آغاز جشنواره تابستانی کیش سپری شده است و درحالی که انتظار می‌رود برپایی چنین جشنواره‌ای بتواند رونق مضاعفی به این مقصد گردشگری بدهد نشانه‌هایی برخلاف تصور دیده می‌شود.

مسافران جزیره زیبای کیش این روزها چهره‌های معروف و صاحب شهرت را در این جشنواره نمی‌بینند درحالی که انتظار می‌رفت دست‌کم با حضور هنرمندان و افراد شهره جاذبه جدیدی به این برنامه رونق‌بخش گردشگری در فصل کم مسافر و گرم کیش افزوده شود.

پرس‌وجویی ساده با مسئولان پذیرش هتل‌های کیش حکایت از آن دارد که هیچ یک از چهره‌های معروف، بازیگران سینما و تلویزیون، هنرمندان صاحب‌نام، ورزشکاران صاحب مدال (هرچند اینک موعد المپیک شده است) در لیست مسافران کیش دیده نمی‌شوند.

این وضع دو فرض را از ذهن می‌گذراند. چهره‌های این مرز و بوم مقصد گردشگری جذاب‌تری دارند و به جای سفر به کیش به مقصد یا مقاصد دیگری سفر می‌کنند.فرض دیگر متوجه مسئولان برپایی جشنواره تابستانی کیش است. اگر مسئولان برپایی جشنواره برنامه‌هایی تدارک می‌دیدند که مردم با هنرمندان و چهره‌های معروف در کیش دیدار مستقیم می‌داشتند، می‌شد این روزهای کیش را شلوغ‌تر و جذاب‌تر دید.

پرس‌وجو با مسئولان پذیرش هتل‌های کیش حکایت از آن دارد که از زمان افتتاح جشنواره تاکنون تنها 3 میهمان جزیره کیش ازجمله چهره‌های مطرح و شهره بوده‌اند.«پرویز فتاح» وزیر نیرو یکی از همین چهره‌ها بود که در زمان خاموشی‌های شهرهای بزرگ کشور در جزیره حاضر شد تا نوید آن دهد که کیش از جمله کشور مستثنی است.«پژمان بازغی» بازیگر سینما دیگر چهره‌ای بود که در زمان برپایی جشنواره در هتل داریوش کیش اقامت گزیده بود. «کاوه اشتهاردی» ‌مدیرمسئول روزنامه ایران نیز ازجمله اشخاص صاحب‌منصب بود که در همین ایام در کیش حاضر شده بود.

این وضع نشان از آن دارد که جشنواره تابستانی نتوانسته به هردلیل میزبان چنین میهمانانی شود. در حالی که اگر کنسرت‌های مشهور، بازیگران مشهور، فوتبالیست‌ها و ورزشکاران بنام برای ملاقات با مردم در کیش حاضر می‌شدند بسیاری به ذوق دیدار با آنها به جزیره سفر می‌کردند. پیش از برپایی جشنواره تابستانی یعنی از نوروز  87 تاکنون «هدیه تهرانی»، «ایرج قادری»، «حسین رضازاده»، «محمد اصفهانی»، «امیر قلعه‌نویی» و تیمش استقلال و «مهناز افشار» در هتل‌های مختلف کیش اقامت داشته‌اند.

با این‌حال پیشنهادمی شود‌ تا زمان برای جشنواره باقی است مسئولان برای افزایش سفرها و رونق این برنامه، صاحبان شهرت نزد مردم را به کیش دعوت کرده و از آنها بخواهند در برنامه‌های زنده مستقیم با مردم دیدار و گفت‌وگو کنند. هنوز  20 روز دیگر تا پایان جشنواره باقی است.

کد خبر 60731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز