شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم‌ملی بسکتبال ایران در رویارویی با استرالیا، نماینده اقیانوسیه و تیم چهارم المپیک سیدنی در سومین بازی خود تن به شکستی سنگین داد.

برخلاف 2 بازی قبلی مقابل روسیه و لیتوانی، 3 ‌رقمی شدن شکست تیم ایران تعجب‌برانگیز بود و حتی این نتیجه واکنش‌های شدید کادرفنی و گروه سرپرستی تیم را به همراه داشت.

گرچه کسی انتظار پیروزی از ملی‌پوشان بسکتبال ایران در المپیک و در مصاف با تیم‌های برتر این رشته را نداشته و ندارد، اما شکست سنگین 601بر 68 برابر تیمی که قبلاً 3 بار در خانه‌اش با آن روبه‌رو شده‌ایم حتی برای رایکو ترومن و به خصوص رضا مشحون، مدیر تیم‌های ملی قابل هضم نبود تا جایی که او طی یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: «ترومن باید در نحوه ترکیب تیم تجدیدنظر کند و من حتماً برخی از موارد را باید با او قبل از دو بازی پایانی دور مقدماتی در میان بگذارم.»

البته یکی از مسائلی که روز بازی با استرالیا و حتی بازی‌های قبلی و پیش‌رو کار گروهی تیم ایران را تحت تأثیر قرار داد، روی آوردن بازیکنان به کار انفرادی در بحبوحه اخبار داغ مورد توجه واقع شدن آنها از سوی تیم‌های حاضر در NBA و لیگ‌های معتبر اروپایی بود. بسکتبال ایران با المپیکی شدن گام بزرگی در راه معرفی خود به عنوان یک قدرت جدید در حال شکوفایی در بسکتبال جهان برداشته، اما حیف است که نتواند در اندازه‌های واقعی‌اش ظاهر شود. با وجود آنکه کسی توقع پیروزی از تیم جوان و کم‌تجربه ایران در بازی‌های المپیک ندارد، اما نمایش بازیکنان ایران که قهرمان آسیا و یکی از دو نماینده قاره کهن هستند، نباید برابر تیم‌های مطرح امروز جهان با فاصله زیاد باشد.

استرالیا نسبت به بازی‌های تدارکاتی خود با ایران دو تغییر داشت که یکی از این تغییرات به بازگشت بورگاد شاغل در NBA برمی‌گشت. در حضور این بازیکن، براد نیولی با 24 امتیاز بهترین بازیکن میدان شد. در تیم ایران نیز به ترتیب صمد نیکخواه بهرامی با 23 و حامد حدادی و حامد آفاق با 15 امتیاز بهترین بودند.

تیم‌ملی بسکتبال ایران امروز به دیدار آرژانتین، مدافع عنوان قهرمانی می‌رود. آرژانتین صدرنشین دور مقدماتی و یکی از مدعیان بزرگ این دوره در حالی با تیم ایران روبه‌رو می‌شود که در تورنمنت دایموندبال به سختی با 10 اختلاف امتیاز توانست تیم ایرانی را مغلوب کند. بازی امروز فاصله واقعی بسکتبال دو کشور را بهتر نشان خواهد داد.

کد خبر 60697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز