مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

شاید فکر کنید خرید پایه نورپردازی باید خیلی ساده باشد اما موقع خرید با صدها گزینه متنوع روبرو می‌شوید. هر کدام از پایه‌های نورپردازی مزایا و معایب خودشان را دارند که همین کار را سخت می‌کند.

image-20210530114357-1.jpeg

چه عکاس آماتور باشید و چه حرفه‌ای، ما این‌جا هستیم، تا کمک کنیم به سوالات ذهنی که موقع خرید نورپرداز ممکن است برای هرشخصی پیش ‌آید را پاسخ دهیم و خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

پایه نورپردازی چیست؟

پایه‌ نورپردازی وسیله‌ای است، که به هنگام عکاسی برای نگهداری نورپردازهای مختلف مانند سافت باکس، رینگ لایت و... از آن استفاده می‌شود.

نورپردازی در عکاسی اهمیت خیلی زیادی دارد و به همین دلیل همیشه به پایه‌هایی نیاز دارید که سبک، قابل حمل، قابل اتصال به انواع تجهیزات نورپردازی و قیمت مناسبی داشته باشند.

ویژگی‌های پایه نورپردازی

جنس این پایه‌ها از آلومینیوم، آهن یا فیبر کربنی است. نوع اتصال پایه به سایر تجهیزات، نوع محکم شدن اتصالات یا همان مفصل‌ها، قابلیت‌های ارتجاعی، امکان نصب کابل‌ها روی پایه از ویژگی‌های معمول پایه نورپردازی حرفه‌ای هستند.

پایه نورپردازی چه کمکی به من می‌کند؟

چند نکته مهم وجود دارد که باعث حرفه‌ای تر شدن عکس‌هایتان می‌شود:

  • فاصله مناسب نور تا سوژه
  • افزایش وضوح تصویر

وقتی پایه نورپردازی داشته باشید می‌توانید انواع تجهیزات نورپردازی و فاصله آنها تا سوژه عکاسی را مدیریت کنید یا ارتفاع و زاویه آن‌ها را به دلخواه تنظیم کنید تا عکس ثبت کنید.

نکته دیگر افزایش وضوح تصویر است. وقتی برای نگهداری تجهیزات نورپردازی از پایه استفاده می‌کنید به خاطر ثابت بودن آن در صحنه عکاسی، امکان لرزش تصویر به صفر میل می‌کند و کیفیت عکس و وضوح تصویر بالا می‌رود. در صورتی که اگر به جای پایه از شخص دیگری کمک بگیرید، امکان تار شدن عکس به خاطر لرزش دست بالا می‌رود.

چه مدل پایه نورپردازی بخریم؟

نکات مهم هنگام خرید پایه نورپردازی

اندازه: اگر همیشه در سفر هستید، دقت کنید که پایه نورپردازی که انتخاب کرده‌اید بیش از حد بزرگ نباشد و قادر به حمل آن باشید. اگر قصد نورپردازی عکاسی در خانه یا استودیو دارید، انتخاب پایه بزرگ‌تر مناسب‌ است.

وزن: اگر همیشه در سفر هستید، یکی از بزرگ‌ترین جنبه‌هایی که باید در نظر بگیرید، وزن است. میزان تحمل وزن پایه‌ها بستگی به جنس ترکیبات ساخته شده در آن دارد. پایه‌هایی با جنس فیبر کربن سبک‌ترین پایه‌های موجود در بازار هستند و پس از آن پایه‌های آلومینیومی که کمی سنگین‌تر از فیبر کربن هستند.

پایداری: پایه نورپردازی خوب است که کمترین لرزش را داشته باشد. یک پایه‌نورپردازی با کیفیت اتصالات ایمنی دارد که بی جهت تکان نمی‌خورد. از مواد با کیفیتی ساخته شده است و به راحتی خم نمی‌شود.

میزان تحمل پایه: در هنگام خرید پایه نورپردازی در نظر بگیرید که میزان وزن وسایل عکاسی با میزان تحمل پایه‌ نورپردازی مطابقت داشته باشد و پایه بتواند آن مقدار را تحمل کند.

بست اتصال: هنگام خرید بهتر است سر پایه و اتصالات آن را متناسب با تجهیزات خود در نظر بگیرید. هنگام خرید، راهنمای محصول را با دقت مطالعه کنید.

انواع مدل‌های پایه نورپردازی 

قبل از این‌که مدل‌های مختلف پایه ‌نور پردازی را معرفی کنیم، خوب است بدانید، که پایه‌های نور پردازی در حالت کلی در دو نوع سیستم فنری و بادی طراحی و ساخته می‌شوند.

پایه نور بادی

در این پایه نور یک پمپ بادی یا در بعضی موارد خاص هیدرولیک درون سه پایه قرار دارد، که به وسیله آن ارتفاع پایه را کم یا زیاد می‌کنند.

پایه نور فنری

سه پایه‌هایی که سیستم فنری دارند، معمولا برای جا به جایی گزینه مناسبی هستند و مقاومت خوبی دارند. سیستم فنری برای افرادی که می‌خواهند به سرعت کارهای خود را انجام دهند گزینه مناسبی است. زیرا به خاطر سیستم فنری نگرانی بابت گیر کردن انگشتان دست در آن وجود ندارد.

پایه‌های نورپردازی انواع و مدل‌های مختلفی دارند. اما شما باید در نظر بگیرید، که به تجهیزات نورپردازی استودیویی نیاز دارید یا نورپردازی عکاسی در خانه؟ و در چه میزان فضایی قرار است از این تجهیزات استفاده کنید؟

پایه‌ نور اصلی

پایه‌های به اصطلاح اصلی برای عکاس‌ها یا فیلمبردارهایی مناسب است که کار در حد متوسط و سبکی دارند؛ یعنی شاید در طول روز چند بار نیاز به جابجایی نورها داشته باشند.

معمولاً این پایه‌ها همه کاره هستند. می‌توانید انواع نورها یا حتی سایر تجهیزات جانبی را به پایه نور اصلی وصل کنید.

پایه بوم

اگر به هنگام عکاسی به نوری نیاز دارید که به صورت افقی روی سوژه نورپردازی کند، مدلی را انتخاب کنید که مجهز به بازوی بوم باشد.

پایه بوم به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق بتوانید نور را در محل مورد نیاز خود تنظیم کنید. توجه کنید اگر از بازوی بوم استفاده می‌کنید باید بین وزن نور با کیسه شن یا وسیله دیگری تعادل برقرار کنید.

پایه نور C

کاربرد این پایه کمی تخصصی است و برای استفاده حرفه‌ای در داخل استودیو فیلم‌برداری و تجاری کاربرد دارد. پایه C به خاطر دوام و پایداری بالا و البته نوع طرح ساخت بین کاربران محبوبیت فراوانی دارد.

جنس این نوع پایه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و در شرایط جوی نامناسب دوام می‌آورد. با این حال این پایه‌ها وزن بالایی دارند و برای استفاده ثابت در مکان بهتر است و حمل آن در فضای باز تقریبا دشوار است.

پایه‌ بادی دسته‌دار

یک دسته روی ستون اصلی این پایه‌های بادی وجود دارد. که برای تنظیم منبع نورهایی که به آن متصل می‌شود، می‌توانید از آن استفاده کنید. این دسته به دقیق تنظیم‌کردن و اتصال نورپردازها کمک می‌کند و کار با آن بسیار آسان و ایمن است.

پایه نور پس زمینه

پایه نور پس زمینه گزینه‌های مناسبی برای نورپردازی در سطح زمین و یا عکس‌برداری روی میز هستند.

پایه‌های مدل T

از این مدل عمدتا برای نصب یک سری نورپرداز برای رویدادهای زنده استفاده می‌شود. این سه پایه شبیه T انگلیسی است و با این کار می‌توانید نورپردازها را در سمت چپ و راست آن متصل کنید.

پایه نور چرخدار

پایه‌های چرخدار جا به جایی را به هنگام استفاده از تجهیزات سنگین مثل دوربین فیلم‌برداری آسان می‌کنند.

همچنین باعث می‌شوند تا کمر شما به خاطر کشیدن وسیله روی سطح زمین آسیب نبیند.

چه مدل پایه نورپردازی بخریم؟

چه مدل پایه نورپرداز بخریم؟

تا اینجا توضیحات کلی درباره نورپردازها را مرور کردیم. در این قسمت چند مدل از بهترین نورپردازهای پرطرفدار بازار را، برای این‌که انتخاب بهتری داشته باشید، به شما معرفی می‌کنیم:

کیت نورپردازی

کیت های نورپردازی در واقع پکیجی از تجهیزات مختلف نور هستند که پایه نور هم بخشی از این تجهیزات است.

سه پایه نور ایلکین

این سه‌پایه‌های نور از آلومینیوم و آهن ساخته شده‌اند و طبق بالاترین استانداردهای کیفیت توسط روش جوشکاری الکترو یا اکستروژن تولید می‌شوند و برای عکاسانی که در محیط‌های باز از آن استفاده می‌کنند، مناسب است. زیرا مقاومت بالایی در برابر آب و هوا دارد.

سیستم طراحی این سه پایه فنری است و از آسیب‌هایی که در اثر سریع انجام دادن کار ممکن است برای انگشت‌ها پیش آید، در امان هستید. سه پایه ایلکین تا عرض۹۷ سانتی‌متر باز می‌شود و دامنه ارتفاع آن از ۱۱۰ تا ۲۵۲ سانتی‌متر است.

استند چرخدار ایلکین

این سه‌پایه چرخ‌دار برای کار با تجهیزات نورپردازی با وزن زیاد طراحی شده است. حداقل ارتفاع آن ۱۲۰ سانتی‌متر و حداکثر آن ۱۶۵ سانتی‌متر است و تا ۷۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.

اگر وزن زیادی که تجهیزات دارند یکی از نگرانی‌های شما است، بهتر است از همین مدل استندها تهیه کنید.

سه پایه نور گودکس

این سه‌پایه مقاوم و از جنس آلومینیوم است. ارتفاع آن را از ۵۰ تا ۲۱۰ سانتی متر می‌توانید تنظیم کنید. این پایه نور تاشوو کوچک است و قابل استفاده در فلاش‌های استودیویی است.

اگر دائما در سفر هستید و یا در فضاهای باز عکاسی می‌کنید این مدل از گودکس فضای کمی را برای جا به جایی اشغال می‌کند.

خرید پایه نورپردازی با اطمنیان از اصالت و کیفیت

استفاده از تجهیزات نورپردازی مدرن را در مسیر حرفه‌ای شدن دست کم نگیرید. پیشنهاد ما برای خرید پایه نورپردازی سایت نورنگار است.

کد خبر 604370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha