مجموع نظرات: ۳
سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

اسکلت یافته شده در جنگل‌های چورت ساری که برخی افراد از آن به عنوان بقایای جانوری ناشناخته یا اژدهای جنگل‌های شمال یاد می‌کردند به گفته مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران متعلق به چنین جانوری نیست.

اسکلت

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره احتمال تعلق داشتن اسکلت یافته شده در جنگل‌های منطقه چورِت ساری به یک جانور قدیمی، به همشهری آنلاین گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و آن را تأیید نمی‌کنیم.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: این اسکلت بر اساس مشخصاتی که در جمجمه و دندان‌های آن دیده می‌شود و بقایای دنده و ستون فقرات متعلق به حیواناتی از خانواده سگ‌سانان مانند سگ یا شغال است که پس از تلف شدن در همان نقطه باقی مانده و به مرور فرسوده شده است.

وی اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل در اداره حیات وحش بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و به استناد این بررسی‌ها ادعاهای مطرح شده مبنی بر متفاوت و خاص بودن این اسکلت مورد تایید نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: از همان ابتدای اعلام کشف اسکلت همکاران ما به سرعت در منطقه حاضر شدند و همان جا نیز در بررسی‌های اولیه اعلام شد که این اسکلت متعلق به حیوانی مانند سگ یا شغال است.

بعضی چهره‌های صاحب‌نظر در حوزه تاریخ اخیرا به استناد تصویر منتشر شده از این اسکلت و همچنین برخی منابع تاریخی از جمله کتاب تاریخ تبرستان اثر ابن اسفندیار عنوان کردند این اسکلت متعلق به همان موجودی است که گفته می‌شود زمانی در جنگل‌های مازندران وجود داشت و اکنون منقرض شده است.

کد خبر 603437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha