یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی: سخنگوی کمیته تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال از موافقت علی دایی برای دعوت از دو لژیونر پیشین تیم‌ملی خبر داده است.

در همین حال و طی یکی، دو روز اخیر گمانه‌زنی رسانه‌ها برای به دست آوردن نام دو بازیکن باسابقه‌ای که قرار است از سوی دایی به تیم‌ملی دعوت شوند،‌ آغاز شده است. مهدی تاج هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تأکید کرده بود: «به زودی 2 تن از لژیونرهای پیشین تیم‌ملی دعوت خواهند شد تا در دور بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به تیم‌ملی کمک کنند.»

سخنگوی فدراسیون فوتبال اما نام این دو بازیکن را فاش نکرد. هرچند که علی دایی در این خصوص هنوز واکنشی نشان نداده اما بعید به نظر نمی‌رسد که سرمربی تیم‌ملی در مسابقات دور بعدی از بازیکنانی چون مهدوی‌کیا و هاشمیان استفاده کند. آنجا که علی دایی حتی قبل از خبر ویژه سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این سئوال که آیا نفرات تازه‌ای را به تیم‌ملی دعوت خواهید کرد، با زیرکی پاسخ می‌دهد: «حالا خودتان خواهید دید. کمی صبر کنید. متوجه می‌شوید.» گویا این اتفاق رخ خواهد داد و علی دایی تصمیم دارد تا از تجربه بازیکنان باسابقه در دور بعدی رقابت‌ها بهره ببرد. گمانه دیگری نیز مطرح است؛ اینکه علی دایی در نهایت با ترکیب بازیکنان جوان به مصاف عربستان و دیگر حریفان برود. چه سرمربی تیم‌ملی بارها تأکید کرده است: «اولویت با بازیکنانی است که تا اینجای کار، تیم‌ملی را همراهی کرده‌اند.»

کدام لژیونر حذف خواهد شد؟

مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان یا علی کریمی؟ کدام یک از این نفرات مدنظر سرمربی تیم‌ملی نیست. هرچند که حدس نام بازیکنی که در نهایت حذف خواهد شد کار سختی به نظر نمی‌رسد اما با این حال شاید تصمیمات بعدی علی دایی خیلی‌ها را شوکه کند.
مهدی مهدوی‌کیا که طی یکی، دو ماه اخیر شایعه اختلافش با علی دایی را بارها تکذیب کرده است به احتمال فراوان در دور بعدی رقابت‌ها تیم‌ملی را همراهی خواهد کرد. به خصوص اینکه مهدوی‌کیا رفته‌رفته شرایط آرمانی خود را به دست آورده و در اینتراخت به یک مهره تأثیرگذار تبدیل شده است.

در مورد وحید هاشمیان نیز همین مسئله صدق می‌کند. مهاجم تیم‌ فوتبال بوخوم آلمان که از قرار معلوم با هماهنگی علی دایی تصمیم گرفته بود در دور قبلی تیم‌ملی را همراهی نکند، گویا برای پیوستن به تیم‌ملی در دور بعدی مشکلی ندارد. این در حالی است که وحید هاشمیان طی این مدت با وجود شایعه‌های فراوان سکوت رسانه‌ای پیشه کرد و از حاشیه‌پردازی درباره اتفاقات تیم‌ملی پرهیز نمود.

ماجرا اما درباره علی کریمی کمی تفاوت دارد. شاید کلید موضوع در اظهارنظر علی کفاشیان پنهان مانده باشد. آنجا که به فاصله کمی بعد از محرومیت علی کریمی از سوی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در گفت‌وگویی رسانه‌ای تأکید کرد: «با هماهنگی علی دایی، کریمی را محروم کردیم.» پس از این اظهارنظر، رسانه‌ها موضوع محرومیت علی کریمی توسط فدراسیون فوتبال را از زبان علی دایی جست‌وجو کردند. سرمربی تیم‌ملی نیز روایت هوشیارانه‌ای ارائه کرد؛ «آرزوی هر مربی این است که بازیکنی چون علی کریمی را در تیمش داشته باشد. موضوعات درون اردوی تیم‌ملی به من برمی‌گردد و مسائل بیرونی به فدراسیون فوتبال.» در واقع علی دایی تصمیم فدراسیون فوتبال را نفی نکرد.

هرچند که واکنش‌های علی کریمی نیز پس از اظهارنظر مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم‌ملی چندان جالب‌توجه نبود. حتی شایع شد که این بازیکن باسابقه در محفلی خصوصی گفته است: «حتی اگر دعوتم کنند هم دیگر به تیم‌ملی برنمی‌گردم.»

مهدوی کیادر گفت و گو با همشهری در مورد آخرین وضعیت خود توضیح داد.

  •   وضعیت فعلی‌ات در اینتراخت چطور است؟

خوشبختانه از لحاظ بدنی در شرایط ایده‌آلی قرار دارم و شرایط تیم هم بسیار خوب است. در این یک ماه اخیر خیلی خوب با تیم تمرین کرده‌ام و انگیزه زیادی برای فصل جدید بوندس‌لیگا دارم.

  •  در مورد بازی دوستانه با رئال مادرید که قرار است روز سه‌شنبه در ورزشگاه «کومرزبانک» فرانکفورت برگزار شود صحبت کنید.

این بازی در نوع خود بسیار جالب و هیجان‌انگیز است چراکه رئال‌مادرید یکی از پرستاره‌ترین و معروف‌ترین تیم‌های دنیاست. آنها در اردوی آلمان فقط با تیم ما بازی می‌کنند و امیدوارم که مقابل رئال نمایش قابل‌قبولی داشته باشیم.

  •  فدراسیون فوتبال خبر از دعوت دو لژیونر در مرحله جدید اردوی تیم‌ملی داده است. فکر می‌کنید که این بار دعوت شوید؟

من که خبری ندارم ولی همیشه آماده خدمت به تیم‌ملی هستم.

  • ولی اگر دعوت شوید به طور حتم شایعات در مورد نوع ارتباط شما و علی دایی کمتر خواهد شد. اینطور نیست؟

من هیچ وقت به شایعات توجه نمی‌کنم و بارها گفته‌ام که با هیچکس در فوتبال ایران مشکلی ندارم. تعجب می‌کنم که این مسئله بارها مطرح شد. واقعاً از این بابت خسته شده‌ام.

  • آخرین بار چه زمانی برای تیم‌ملی بازی کردید؟

فکر می‌کنم بازی با سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی بود که در تهران تیم‌ملی را همراهی کردم. اگر دعوت شوم با کمال میل در خدمت تیم‌ملی هستم و قبلاً هم گفتم که فقط به دلیل مصدومیت نتوانستم در اردوهای قبلی حضور پیدا کنم.

کد خبر 60230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز