چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکنون ۲۷ تیم از ۳۱ تیم شرکت کننده در بازیهاى تابستانى المپیک چین، وارد دهکده المپیک شده‌اند.

تعداد ورزشکارانی که تا صبح روز سه‌شنبه (15مرداد) در دهکده‌ المپیک مستقر شده‌اند، در مجموع ۴۳۸ نفر است.
تنها دو روز مانده به مراسم افتتاحیه بازیهاى المپیک چین، تدابیر امنیتى در پایتخت این کشور شدت بیشترى گرفته است، تا جایى که براى ورود به پکن از شهرستانهاى مجاور، باید دست کم از ۲۴ ایستگاه بازرسی عبور کرد. مدارک شناسایى با دقت کنترل مى‌شوند و سگ‌هاى تربیت شده‌ پلیس وسائط نقلیه را چک مى‌کنند. در این میان، بدون هیچ ملاحظه‌اى از ادامه حرکت کسانى که برگه‌هاى لازم را به‌همراه ندارند جلوگیرى مى‌شود.

در شهر، نه تنها در کافه‌ها و رستوران‌ها، بلکه زیر پل‌ها هم نیروهاى امنیتى در حال گشت زدن هستند. در ایستگاه‌هاى مترو، از هفته گذشته باجه‌هاى کنترل نصب شده‌اند. ماموران امنیتى هر از گاهى کیف‌هاى دستى افرادى را که مشکوک به نظر مى‌رسند کنترل مى‌کنند.

به گزارش دویچه‌وله، براى حفاظت بیشتر از دهکده المپیک، علاوه بر صدنفر نیروى پلیسى که اطراف این دهکده مستقر هستند، سربازانى در شعاع ده مترى این منطقه در خیابان‌ها گشت‌زنى مى‌کنند. این درحالى است که با وجود اینکه اطراف این دهکده از ماه‌ها پیش تحت کنترل شدید قرار داشته و حتى موشکهای زمین به هوا در حاشیه این دهکده مستقر شده‌اند، پس از سوءقصد  پریروز در شهرستان سین‌کیانگ، تدابیر امنیتى شدت بیشترى گرفته‌اند.

لیو شائو فرمانده نیروهاى امنیتى بازیهاى المپیک چین در مصاحبه‌اى اعلام کرد: "ما مى‌دانیم هستند کسانى که مى‌‌خواهند بازیهاى المپیک پکن را بر هم بزنند. " او در پاسخ این پرسش که منظور او کدام گروه‌هاى خرابکار است، پاسخ روشنى نداد. در سوءقصد  دو روز قبل، بر اساس گزارش خبرگزارى شین‌هوا، ۱۶ نفر از نیروهاى پلیس کشته شده‌اند.

برگزارى بازیهاى المپیک در چین که برای این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکنون از زوایاى مختلفى زیر ذره‌بین قرار گرفته و حتى با برگزاری آن به دلیل سانسور و نبود آزادى عقیده و بیان در این کشور، مخالفت شده است. اما به نظر مى‌رسد تنها دو روز مانده به شروع بازیها، میهمانان هم ترجیح مى‌دهند به حاشیه این بازیها توجه کمترى نشان دهند.

کد خبر 59949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز