مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: تاکنون نمونه ۱۰ هزار نفر از مجرمان استان به مرکز پزشکی قانونی کشور معرفی شده و این تعداد دارای فایل ژنتیکی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه

دکتر «سلیم خانی» در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: با مجوز سازمان پزشکی قانونی در سال‌های اخیر بانک اطلاعاتی ژنتیک را در استان تشکیل داده‌ایم. در این بانک اطلاعاتی هر سال ۱۵۰۰ تا ۲هزار نفر از مجرمان سابقه‌دار را نمونه‌برداری می‌کنیم تا فایل ژنتیکی برای آن‌ها در بانک ژنتیک سازمان پزشکی قانونی تشکیل شود. در حال حاضر ۱۰ هزار مجرم در کرمانشاه فایل ژنتیکی دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی کرمانشاه در ادامه به آمار جانباختگان سوختگی سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: آمار جان‌باختگان سوختگی در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ افزایش داشته است. ‌ در سال گذشته ۶۳ نفر در استان جان خود را بر اثر سوختگی از دست داده‌اند. سال ۹۸، این میزان ۵۱ نفر بوده است.  

وی افزود: در سال گذشته ۱۸ نفر از مردم استان بر اثر برق‌گرفتگی جان باخته‌اند. همچنین ۳۷ نفر نیز در سال ۹۹ فوت بر اثر غرق‌شدگی جان‌ داده‌اند.  

خانی درباره ادعای نزاع در سال گذشته نیز اضافه کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۱۵ نفر ادعای نزاع و ۸ هزار و ۹۹ نفر ادعای تصادف داشته‌اند.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰۴ نفر به دلیل حوادث کار مصدوم و ۳۹ نفر نیز فوت شده‌اند، افزود: ۴۴۶نفر کرمانشاهی در سال گذشته به دلیل تصادف جان خود را از دست داده‌اند.   

خانی درباره تعداد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن نیز گفت: سال گذشته، ۲۲ نفر نیز جان خود را به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن از دست دادند.

وی در خاتمه اضافه کرد: در همه شهرستان‌های استان سالن تشریح وجود دارد. فقط در مرکز جوانرود و سرپل‌ذهاب نیاز به احداث سالن است که مجوز ساخت مراکز را گرفتیم و به‌زودی ساخت این ۲ مرکز شروع می‌شود.

کد خبر 597990
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha