همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در گفت‌و‌گو ها جدی هستیم و علاقمندیم گفت‌وگوها بر پایه اصول ثابت و قانونی انجام و منتج به نتایج عملی و عینی شود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد یکشنبه (13 مرداد) در نشست مطبوعاتی مشترک با بشار اسد همتای سوری خود در تهران افزود: امیدواریم دیگران هم جدی باشند و آماده باشند تا مسایل مختلف منطقه‌ای و جهانی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم و در جهت صلح و امنیت حرکت کنیم.

 احمدی نژاد با بیان اینکه مواضع دولت و ملت ایران کاملا روشن و مواضعی کاملا قانونی و عادلانه است گفت: ما شرایط را مثبت می‌بینیم و فکر می‌کنیم آینده به نفع ملت‌های ایران و سوریه و همینطور ملت‌های منطقه است و همه تلاش‌های مشترک ما در جهت مصالح ملت های منطقه و عزت و استقلال و پیشرفت کشورهای منطقه است.

رئیس جمهوری در خصوص موضوع هسته‌ای هم گفت: در موضوع هسته‌ای هم دوست خوبم آقای بشار اسد همچون گذشته بر قانون و عدالت و حق مسلم ملت ایران تاکید کردند.

وی افزود: خوشبختانه شرایط ، شرایط خوبی است و فکر می‌کنیم همه کسانی که سالها مقابل ملت ایران بوده اند، به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که راهی جز گفت و گو و تبعیت از قوانین وجود ندارد و ما هم از این استقبال می‌کنیم و از گذشته هم آماده گفت و گو بودیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: البته موضوعاتی که باید گفت و گو شود، موضوعات متنوع و فراوانی است. یک بسته ما به کشورهای غربی پیشنهاد دادیم و بسته‌ای هم آنها پیشنهاد دادند. یک برنامه کاری ما برای گفت و گو پیشنهاد دادیم و یک برنامه کاری هم آنها پیشنهاد دادند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سفر رییس جمهوری سوریه به ایران موضوعات دوجانبه و بین‌المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در خصوص موضوع لبنان، فلسطین و عراق و مسایل عمومی بحث‌های خوبی داشتیم و خوشبختانه در این مسایل اشتراک نظر وجود داشت.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران وسوریه سالهای طولانی در منطقه به طور هماهنگ عمل کرده‌اند گفت: از این به بعد هم همین طور خواهد بود به ویژه در شرایط فعلی که منطقه ما در آستانه تحولات بزرگی است ضروری بود که یک بار دیگر تحولات منطقه را مرور کنیم و تصمیمات لازم را برای برخورد هماهنگ با این تحولات اتخاذ کنیم.

وی در ادامه گفت: هیمنه و سلطه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به سرعت در حال اضمحلال است و خود این موجب اتفاقات مهم سیاسی در منطقه خواهد شد که ما باید خود را برای برخورد هماهنگ با آن آماده کنیم.

کد خبر 59639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز