مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وانت جدید LX زامیاد با نام شوکا که نامی است ایرانی با بدنه و قوای محرکه جدید از پاییز عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهرداد بذرپاش مدیرعامل سایپا در حاشیه مراسم رونمایی از وانت LX زامیاد با اظهار این مطلب افزود: این پروژه حدود یک سال و نیم به طول انجامید و سرمایه‌گذاری بر روی آن بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و از اواخر تابستان تولید انواع آن شروع می‌شود که بلافاصله نیز عرضه آن انجام خواهد شد.

او درباره قیمت وانت زامیاد اظهار کرد: با تولید انبوه این خودرو در اواخر تابستان سعی می‌کنیم قیمت آن با خودروهای موجود در زامیاد که تولید می‌شوند تغییر و تفاوت چندانی نداشته باشد.

او درباره استراتژی شرکت سایپا نیز توضیح داد: هر 10 سال یک پلا‌ت‌فرم نوسازی خواهیم کرد و هر 5 سال یک بدنه جدید، هر 3 سال یک فیس‌لیفت عمیق و هر 2 سال نیز یک فیس‌لیف سبک روی محصولات‌مان انجام می‌دهیم.

وی با اعلام این‌که خودروی ملی سایپا در دهه فجر رونمایی می‌شود، درباره ویژگی‌های این خودرو گفت: این خودرو ارزان قیمت بوده و هدف‌گذاری قیمتی برای عرضه آن زیر 10میلیون تومان است که به راحتی برای اکثر مردم قابل استفاده باشد.

او ادامه داد: در راستای پروژه‌های بعدی شرکت، امسال کارخانه‌ای با تیراژ تولید 120 هزار دستگاه تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین سعی می‌کنیم که دو پلنت خارج از کشور را نیز امسال افتتاح و عملیات اجرایی آنها را آغاز کنیم که در حال مذاکره با شرکا و بخش خصوصی کشورهای مقصد هستیم که تا 2 تا 3 ماه آینده عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

بذرپاش در پاسخ به این‌که آیا خودروی ملی سایپا جایگزین پراید خواهد بود؟ توضیح داد: قاعدتاً با نوسازی که در پراید انجام دادیم تا دو سه سال آینده تولید این خودرو را ادامه می‌دهیم، ولی با تغییرات خوبی که در قوای محرکه، بدنه و قطعات ایمنی داده‌ایم، این کار ادامه می‌یابد.

او خاطرنشان کرد: خودروی ملی به مرور زمان جای خود را در خانواده پراید خواهد یافت، ولی این‌که بتواند به تیراژ تولیدی پراید برسد، مدت زمانی به طول خواهد انجامید. در حال حاضر باید دانست که پراید 100 درصد ایرانی است

کد خبر 59307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز