همشهری آنلاین: رییس سازمان بازرگانی استان سیستان و بلوچستان گفت: با انعقاد قرارداد سازمان توسعه تجارت با کارخانه فولاد مبارکه سهام این شرکت به عنوان جوایز صادراتی به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بازرگانی، رییس سازمان بازرگانی استان در هشتمین جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی از صادرات اولین محموله مواد معدنی استان با ظرفیت 500 تن از چابهار به کشور چین خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و منظور نمودن یارانه حمل دریایی و با فراهم کردن امکانات ،حمل کانتینری ‌در حال انجام است.

حسن پور افزود: استان سیستان و بلوچستان به عنوان تأمین کننده اصلی برنج وارداتی کشور در سطح ملی شناخته شده و نقش اساسی را در این زمینه ایفا می کند و همچنین به عنوان دروازه تأمین اقلام ضروری از جمله گوشت قرمز و میوه مورد توجه مسئولین کشوری قرار گرفته است.

وی گفت:در زمینه صادرات ما نیز توانمندیهای بسیاری داریم و باید قابلیتهای خویش را به نمایش بگذاریم و به این منظور با هماهنگی مرکز توسعه تجارت ایران و با توجه به راه اندازی مرکز تجاری دبی یک غرفه رایگان برای مدت 6 ماه جهت فعالان اقتصادی و تجاری و همچنین دو غرفه رایگان برای صادرکنندگان خرما جهت شرکت در نمایشگاه خرمای جهان در کشور فرانسه به استان اختصاص داده شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری نیز در این جلسه گفت: استان سیستان و بلوچستان مزیت ها و قابلیت و پتانسیل های بسیاری دارد که بایستی با هدایت توانمندیها در جهت شناسایی ارزشهای آن گام برداشت.

مبارکی افزود: این استان با دارا بودن معادن بسیار و متفاوت و غنی به عنوان رنگین کمان معادن کشور مطرح است و باید به نحو شایسته از آنها بهره برداری شود.

کد خبر 58751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز