همشهری آنلاین: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از راه اندازی سامانه متمرکز ثبت و ساماندهی معاملات مسکن توسط وزارت بازرگانی خبر داد.

به گزارش مهر کیومرث جلیلیان در خصوص طرح ویژه ساماندهی بازار مسکن گفت: کاری که تا این مرحله از اجرای طرح دولت برای ساماندهی مسکن به وزارت بازرگانی محول شده بحث ثبت و ساماندهی معاملات مسکن است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: این طرح توسط وزارت بازرگانی در حال پیگیری است و براساس آن، کلیه معاملات مسکن در یک سامانه متمرکز ثبت می‌شود و هر فرد خریدار کد رهگیری دریافت می کند؛ به این معنا که هر فرد از ابتدای معامله مسکن در بنگاه معاملات ملکی مجاز تا مرحله ثبت در دفاتر اسناد رسمی می تواند با کد رهگیری مراحل کار را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: این مرحله از طرح ساماندهی بازار مسکن دولت به عنوان یک کار محوری به وزارت بازرگانی محول شده که به سرعت در حال انجام و پیگیری است.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، این سامانه شروع به کار کرده و آرام آرام ثبت اطلاعات در حال انجام است. مراحل ثبت از طریق بنگاه‌های مشاور املاک در حال انجام است و در سامانه ثبت شده و هماهنگی‌های لازم با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز صورت گرفته است. وی اظهار داشت: مقدمات کار و نرم افزارهای مربوطه آماده شده است.

کد خبر 58690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز