مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: تنها ۲ ماه به آغاز ساخت یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های فرهنگی هنری در مجموعه باغ‌های شمالی اراضی عباس آباد تحت عنوان باغ هنر باقی مانده است.

این طرح تقریباً ۴۷ هزار متر مربع مساحت خواهد داشت.بهنام اتابکی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد می‌گوید: کارشناسان فضاهای فرهنگی و هنری پیش‌بینی می‌کنند باغ هنر بتواند نه تنها جایگاه شایسته‌ای در شهر بلکه در پهنه ملی و حتی بین‌المللی به دست آورد.

بنابراین گزارش، باغ هنر محوری است که پس از عبور از مصلی و میدان گلگشت مصلی، باغ دره دفاع مقدس و ایستگاه مترو، همجوار باغ کتاب، باغ نمایش، موزه خزاین و باغ موزه دفاع مقدس می‌شود.

براساس این گزارش، پارک آب و آتش، بنادر ابریشم، پل ابریشم، ساختمان منظومه شمسی، دریاچه و پارک نوروز از طرح‌های در دست اجرای اراضی عباس آباد است که تا ۲۲ بهمن امسال افتتاح می‌شود.

بوستان آب وآتش

به گزارش همشهری، پارک آب و آتش در تقاطع خیابان دیدار و بزرگراه آفریقا با مساحتی در حدود ۲۴ هزار مترمربع واقع شده است.

در محوطه پارک آب وآتش ۴ برج آتش با معماری سنگ و خاک و آجر با ارتفاع حدود ۱۰ متر قرار دارند که با فواره‌ها و آب نماهای متنوع تلفیق شده است.

اتابکی دراین باره می‌گوید: طرح محوطه این محدوده نرم و ملایم و فاقد عناصر عمودی مکمل است. در جانمایی برج‌های آتش نیز سعی شده است که حداکثر فاصله را با بافت مسکونی غربی داشته باشد و در خط الرأس یال مشرف به بزرگراه مدرس قرار گیرند.

اتابکی درمورد ویژگی‌های پارک نوروز گفت: این اراضی با مساحتی حدود 100 هزار مترمربع اصلی‌ترین و عمومی‌ترین کاربری‌های طرح فضای سبز تفرجی درتپه‌های عباس آباد خواهد بود. در این باغ بزرگ دریاچه‌ای به وسعت تقریبی 2/1 هکتار قراردارد که نقطه مرکزی این باغ محسوب خواهد شد.

دریاچه بوستان نوروز

وی درمورد ویژگی‌های دریاچه بوستان نوروز که در قطعه چهارم اراضی عباس آباد و درون بوستان نوروز احداث خواهد شد،گفت: این دریاچه شامل ۲ قسمت شمالی و جنوبی است که مساحت آنها به‌ترتیب ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۲ هزار مترمربع و مجموعا ۱۵۵۰۰ مترمربع است.

عمق دریاچه ۱.۵ متر بوده و در ساحل آن فضاهای سبز و گردشگری از جمله مسیر دوچرخه و پیاده رو در نظر گرفته شده است.

کاربری تجمع برای باغ نوروز 

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، کاربری‌های عمده این باغ اختصاصا ماهیت تجمع و گردهمایی خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به آبنمای وسیع موزیکال سمفونی خلیج فارس اشاره کرد.

کد خبر 58662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز