سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: بیش از 50 طرح عمران شهری، ترافیکی، ورزشی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران دیروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم که تعداد زیادی از شهروندان منطقه 20 هم حضور داشتند، با تبریک ایام شعبانیه گفت: از قبل به شهروندان جنوب شهر تهران قول داده بودم که اگر نتوانم فاصله شمال و جنوب شهر را کم کنم، آن را اضافه نمی‌کنم و فکر می‌کنم این کار را در طول دوران مدیریتم در شهرداری تهران تا به امروز انجام داده‌ام.

به گفته شهردار تهران باید توجه کنیم که تعریف جامعه اسلامی از کیفیت زندگی این است که در آن سلامت، رشد و سیر تعالی اتفاق بیفتد، لذا توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و اساسی است.

قالیباف ادامه داد: در این راه نیازمند توسعه فضای کالبدی شهر هستیم و تمام تلاش ما نیز در همین راه است و قضاوت را باید بر عهده مردم در محلات خود بگذاریم زیرا آنها باید هرفصل، هر 6 ماه و هر یک سال احساس کنند که شهرداری در زندگی آنها چه اثری گذاشته است.

وی مؤمنانه و با معنویت زندگی کردن را اساس ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست و گفت: اگر اینگونه پیش برویم توسعه پایدار رخ می‌دهد.توسعه پایدار هم بر مبنای نیروی انسانی و انسان‌ها حرکت می‌کند و اینجاست که ما تاکید بر شهروند مسئول داریم.

شهردار تهران سپس به برخی معضلات منطقه 20 اشاره کرد و گفت: اگر بودجه منطقه 20 در سال‌جاری 4برابر شده به خاطر این است که مشکلات و معضلات اساسی این منطقه از جمله بافت‌های فرسوده، طرح اطراف حرم حضرت عبدالعظیمع و موضوعات مختلف حمل‌ونقلی با تاکید بر اتوبوس حل شود.

شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در باره مشکل مربوط به اتمام ظرفیت بهشت‌زهرا تصریح کرد: متأسفانه مشکل بهشت‌زهرا هنوز حل نشده است و ما در شهرداری تهران بر این اعتقادیم که نه تنها بهشت‌زهرا ظرفیت ندارد بلکه امکان توسعه آن هم وجود ندارد.

قالیباف اظهار داشت: ما در شورای اسلامی و شهرداری تهران بر این باوریم که حتما باید یک گورستان عمومی در شرق تهران وجود داشته باشد، از این‌رو بررسی‌های لازم انجام شده و مسائل زیست محیطی آنجا هم مورد مطالعه قرار گرفته ولی تا کنون به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد تا مسئولان در بخش‌های دولتی و شهرداری به یک اتفاق نظر برسند تا از این مشکل که فکر کنم در حال تبدیل شدن به یک اضطرار است، رهایی یابیم.

تشریح طرح‌های منطقه 20

در بخش دیگری از مراسم افتتاح طرح‌های منطقه 20، شهردار این منطقه به شرح جزئیات این طرح‌ها پرداخت.

از جمله طرح‌های ذکر شده می‌توان به کلنگ زنی مجموعه فرهنگی برج طغرل، افتتاح مرکز معاینه فنی خودروی شهید چمران، افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی قهرمان حمید سوریان، احداث ساختمان‌های نواحی، احداث زورخانه جهان پهلوان تختی، افتتاح سالن چند منظوره الزهرا، احداث زمین‌های ورزشی، بوستان و فضای سبز، اصلاح هندسی و طرح‌های دیگر ترافیکی اشاره کرد.

کد خبر 59926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز