گروه شهری: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از افتتاح نخستین و بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه معلولان تا پایان امسال خبر داد.

وی گفت: این مجموعه فرهنگی  ورزشی نخستین مجموعه ویژه معلولان و جانبازان در سطح کشور است که در منطقه 20 تهران به بهره برداری می‌رسد.

اکبر تشکری نیا، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ضمن اعلام این خبر افزود: نخستین مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه معلولان در منطقه 20 تهران در دست اجراست و در حال حاضر در مراحل اسکلت بندی ساختمان قرار دارد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار کرد: سالن‌های بدن‌سازی‌، تیراندازی، کارگاه‌های فنی، استخر، سونا، سالن پینگ پنگ، پیست دوومیدانی، کلاس‌های آموزشی و مشاوره، سایت کامپیوتری، گالری، کتابخانه و قرائت خانه، سالن چند منظوره و VIP، مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

تشکری نیا، مساحت کل این مجموعه را 18 هزار و 368 متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: بوستان و فضای سبز مجاور این مجموعه نیز در ضلع شمالی آن با مساحت 2هزار و 680 متر مربع مطابق با نیازهای معلولان در طرح کلی  در نظر گرفته شده  است.

وی با بیان اینکه این مجموعه نخستین مجموعه‌ای است که ویژه معلولان طراحی شده است، افزود: عملیات اجرایی این طرح از اواخر آبان ماه سال 85 آغاز شده  و با مطالعات کارشناسی در مورد آن سعی شده است تا مجموعه مطابق با استانداردهای جهانی و براساس فرهنگ ایرانی و بنا بر نیازهای ویژه معلولان طراحی شود.

تشکری نیا در ادامه تصریح کرد: در این مجموعه پزشک‌ها و ماساژورهای ویژه معلولان حضور دارند و با آگاهی از ورزش‌های مورد نیاز آنان به تعلیم و درمان اعضا می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه فوق امکان پذیرش افراد با هر نوع معلولیت را بدون هیچ سقف سنی داراست.

کد خبر 58399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز