دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

یک مجموعه شعر از پل الوار، شاعر فرانسوی که طرح‌ها و نقاشی‌های خوان میرو، نقاش اسپانیایی را بر خود دارد نزدیک به ۱۷۰ هزار یورو در حراجی کریستیز پاریس به فروش رسید.

تصویرگری خوان میرو بر کتاب شعر پل الوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا اکتوالیته نوشت، اوایل ماه فوریه بخشی از کتاب‌ها و آثار متعلق به پل دستریبت که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌داران کتاب نسل‌ خود بود توسط حراجی کریستیز پاریس به حراج گذاشته شد و انتظار می‌رفت این مجموعه که شامل ۵۰۲ قطعه بود با قیمت تقریبی بیش از ۲ میلیون یورو به فروش برسد. با این حال نتیجه این رویداد بسیار فراتر از حد انتظارات بود و درآمد حاصل از فروش مجموع آیتم‌های عرضه‌شده ۳,۶۸۵ میلیون یورو به ثبت رسید. 

 کتاب‌ها و آثار این مجموعه‌دار خصوصی که حراجی کریستیز عنوان «کتابخانه آوانگارد» را به آن داده برای بار سوم و آخرین بار از ۲ تا ۴ فوریه به حراج گذاشته شد که آثار پل الوار، لوئی اراگون، بنژامن پره، آندره برتون و رنه شار نیز در میان آن‌ها بود. ستاره این رویداد اما کتاب شعر «سرسخت» سروده پل الوار، شاعر فرانسوی بود که در سال ۱۹۵۸ و با تصویرگری خوان میرو، نقاش اسپانیایی منتشر شده بود. این اثر که قیمت آن حدود ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تخمین زده شده بود در نهایت ۱۶۸.۷۵ یورو در این حراجی چوب حراج خورد.

 این البته تنها کتابی نیست که توسط خوان میرو تصویرگری شده و سرنوشت باشکوهی داشته است. مجموعه شعری تحت عنوان «تنها گفتن» سروده تریستان تزارای فرانسوی و با تصویرگری همین نقاش اسپانیایی که پیش‌بینی می‌شد تا ۲۰ هزار یورو به فروش برسد ۹۰ هزار یورو در این حراجی به فروش رسید.

 با این حال مجموعه شعری از آندره بروتون، شاعر و نویسنده فرانسوی که توسط پیر ماتیس در سال ۱۹۵۹ ویرایش شده بود و  ۴ نقاشی از خوان میرو را هم بر خود داشت به قیمت تقریبی ۵۶ هزار یورو به فروش رسید در حالی که تا قیمت ۶۰ هزار یورو تخمین زده شده بود.

کد خبر 583867

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha