یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

اینجا روستای سرسبز و زیبای «بلیرون» در حاشیه جنگل‌های زیبای آمل، در شمال کشورمان است. امروز کودکان و نوجوانان از روستاهای «پاشاکلا»،« فیروز کلا» و« کمدره» به اینجا آمده‌اند و روستا را رنگین‌تر از همیشه کرده‌اند.

   گروه حجم سبز ایران، با همکاری سازمان ملی جوانان، طرح اجرای نقاشی در فضای باز را با عنوان «خدا در روستا» و با هدف پیوند و آشتی دوباره بین مردم و هنر، در روستاهای کشورمان اجرا می‌کنند.

   جلال‌الدین مشمولی، مسئول گروه حجم سبز در این باره می‌گوید: «هنر مردمی، هنری که مردم، جامعه و هنرمندان را به هم نزدیک کند، در کشور ما سابقه طولانی ندارد. اوج این هنر بعد از انقلاب و در روزهای جنگ، در قالب نقاشی‌های دیواری متجلی شد، ولی بعد از پایان جنگ کم‌رنگ شد. »

   مشمولی  می‌گوید: «وضعیت آموزش هنر، اصلاً مناسب نیست. حتی در شهرها هم کودکان با هنر نقاشی آشنایی چندانی ندارند چه رسد به روستاها ؛ پس ما تصمیم گرفتیم رنگ‌ها و قلم‌موها را به روستاها بیاوریم و از کودکان و نوجوانان روستایی بخواهیم برای خدا نقاشی کنند.

   قرار است منتخبی از نقاشی‌های جمع‌آوری شده در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود و همچنین سایتی از آثار کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شود.

به روستای بلیرون خوش آمدید!

پشت کاغذ‌ها، همه شرکت‌کنندگان باید اسم و مشخصات خود را بنویسند

قرمز، آبی، زرد، سبز... رنگ‌ها آمده‌اند و منتظر دست‌های نوجوانان

رنگ‌ها و قلم‌موها شادی را با خود آورده‌اند، شادی نقاشی در دل طبیعت

از نماز نقاشی می‌کنم برای اینکه بگویم: « خدایا شکرت!»

عجب لذتی دارد، نقاشی کشیدن زیر سایه درختان جنگلی

در کنار نقاشی، شوخی و خنده هم روستا را پر کرده است؛ رنگ و لبخند

محلی می برند تا خوب خشک شوند

گزارش تصویری از جواد منتظری

کد خبر 56687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز