گروه سیاسی: مدیرکل ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات روز گذشته از مراکز حساس کشور خواست تا با افزایش دقت خود به هشدارهای حفاظتی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وی با بیان اینکه سلطه جدید در منطقه شرایط خاصی را ایجاد کرده است، تاکید کرد: حضور سرویس‌های بزرگ اطلاعاتی در منطقه، نیازمند هوشیاری و توجه بیش از پیش است.

مدیرکل ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی دشمنان به‌دنبال ضربه زدن به کشور هستند، گفت: باید با استفاده از توانایی‌های خود و عدم‌اعتماد بی‌دلیل و هماهنگی با مراجع ذی ربط از حضور چنین افراد جاسوس در مراکز داخل کشور جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در راستای صیانت از کشور، ضمن شناخت روند مطالعاتی سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان، اقدامات خود را در مقابله با دشمنان جامه عمل پوشانده است.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ادامه داد: افشای روند جاسوسی این مجرم سبب شد تا مردم حساسیت بیشتری نسبت به اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان داشته باشند و خود را در مسیر چنین دام‌هایی قرار ندهند تا برای کشور مشکلی رخ دهد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: شناسایی و شکار جاسوسان از ماموریت‌های وزارت اطلاعات است و این کار با یک مجموعه کارشناسی قوی و متبحر در حال انجام است.

مدیرکل ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات در ادامه گفت:وی در مدت سال‌ها خرید تجهیزات الکترونیکی برای مراکز نظامی و امنیتی و دفاعی کشور را برعهده داشته است و سرویس موساد با توجه به همین ارتباط و همچنین توانایی و تخصص وی، در یک سفر خارجی او را به دام می‌اندازد و با روان شناسی مناسب از وضع اخلاقی، معضلات مالی و مشکلات خانوادگی وی از او به‌عنوان عامل و جاسوس سوءاستفاده می‌کند.

آخرین دفاع

علی اشتری 16 ماه قبل به دست سربازان گمنام امام زمان (عج )دستگیر شد و با حکم شعبه پانزدهم دادگاه انقلا ب اسلامی در دادگاه بدوی محارب شناخته و به اعدام محکوم شد.  این جاسوس 45‌ساله، متولد و ساکن تهران است و 17‌سال مدیریت یک شرکت تجاری در زمینه ابزارهای فنی الکترونیکی و مخابراتی را بر عهده داشته است.

اشتری در آخرین جلسه دادگاه خود در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه جاسوسی برای رژیم صهیونیستی میل باطنی‌اش نبوده، اظهار داشت: از مردم ایران و هر سازمانی که به واسطه اقدامات من دچار صدمه‌ای شده ‌اند عذرخواهی می‌کنم.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای فعالیت در خارج از کشور، مطالعه و تجربه خاصی نداشتم، افزود: همه شرکت‌های صادراتی و وارداتی با خطر سوءاستفاده دستگاه‌های جاسوسی بیگانگان مواجه هستند.

اظهار بی‌اطلاعی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از موضوع دستگیری و محاکمه جاسوس سرویس اطلاعاتی موساد، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش پایگاه خبری برنا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به حکم اعدام علی اشتری متهم به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی موساد به نقل از یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل از چنین موضوعی اطلاع ندارد.

در سال 1378 هم 13یهودی در شهر شیراز به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شدند که پس از اعتراف به جاسوسی به زندان محکوم شدند.

محکومیت اعدام

شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی، علی اشتری را به جرم جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی(موساد) به اعدام محکوم کرد.

به گزارش شبکه خبر، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: علی اشتری در سال‌ها ارتباط با مراکز جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی اطلاعات حساس مراکز تحقیقاتی، نظامی و دفاعی از جمله سازمان انرژی اتمی را با افسران اطلاعاتی موساد در میان گذاشته است.

وی اظهار داشت: این جاسوس، همچنین اطلاعات برخی افراد خاص را به این سرویس جاسوسی ارائه و برای نزدیک کردن کارشناسان این مراکز حساس به سرویس جاسوسی موساد تلاش می‌کرده است.

کد خبر 56618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز