همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه همزمان با سفر رئیس جمهور به عراق از طرح ربودن وی مطلع شده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای وزیراطلاعات در حاشیه جلسه هیئت وزیران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت اطلاعات پیش از اینکه رئیس جمهور به عراق سفر کند از طرح ربودن وی بی‌اطلاع بود. ما زمانی این موضوع را فهمیدیم که رئیس جمهور در عراق به سر می‌برد که در نهایت با انجام برخی کارهای امنیتی دیدیم که طرح آمریکایی‌ها برای ربودن رئیس جمهور ناکام ماند.

وی همچنین در خصوص یک جاسوس رژیم صهیونیستی که اخیراً محاکمه شده گفت: وی در حال حاضر در حال بازجویی است که دادگاه مربوطه مراحل قانونی آن را بررسی می‌کند.

محسنی اژه‌ای در خصوص موضوع گروگانگیری اخیر شرق کشور نیز گفت: وزارت خارجه و دستگاه‌های مربوطه مذاکرات لازم را آغاز کرده اند به طوری که این موضوع به طور کامل در حال بررسی است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سئوال که آیا با گروگانگیران وارد مذاکره خواهید شد گفت: کسی با مجرم وارد مذاکره نمی‌شود.

وی در ادامه درباره بازداشت برخی افراد بازداشت شده در اجتماع پارک ملت به دعوت شبکه‌های ضد انقلاب گفت: افرادی که ایجاد اختلال و یا بی‌نظمی کنند توسط مامورین بازداشت می‌شوند . حال اگر برخی از این افراد سوابقی داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرد و به مسئولین قضایی تحویل داده می‌شوند در غیر این صورت پس از طی مراحل قانونی آزاد خواهند شد.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره امنیت کشور تاکید کرد: به اعتقاد بنده وضعیت امنیت کشوربسیار خوب است و هیچ اتفاق نا‌امن کننده فراگیری صورت نمی‌گیرد. به طوری که اگر نگاهی به امنیت کشورهای همسایه می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران از امنیت بالایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات در ادامه در خصوص شیطنت‌های برخی رسانه‌های غربی گفت: بنده به ملت ایران توصیه می‌کنم که بازیچه اینگونه شیطنت‌ها قرار نگیرند و فریب دروغ‌های آنان را نخورند و به دنبال سخنان آنان راه نیفتند.

وی همچنین درباره شایعه کشته شدن گروگانگیرهای شرق کشور توسط گروگانگیرها نیز گفت: این موضوع را تایید نمی‌کنم.

کد خبر 56464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز