جمعه ۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در شب سالگرد حادثه دلخراش ۷ تیر و شهادت دکتر بهشتی و یارانش در محل حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران، ۳ جلد کتاب با موضوع بازخوانی شخصیت شهید بهشتی در خانه شهریاران جوان با حضور شهردار تهران رونمایی شد.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران که در این مراسم رونمایی حضور داشت، گفت: بهشتی هم تغییرات زمانه را به درستی شناخته و هم به جا برای این تغییرات، تدبیر کرده بود.

او مردی بود که فکری باز، منطقی مستحکم و روحی آزاد اندیش داشت و امروز ما به چنین نگاهی نیازمندیم. شهید بهشتی مردی بزرگ، با تقوا، تشکیلاتی، اهل کار سازماندهی شده، دلسوز و دلشکسته، خستگی ناپذیر و یار دیرین امام بود و ما امروز در همه عرصه‌ها به استفاده از مبانی فکری و روش و سیره او نیازمندیم.

وی با بیان اینکه بهشتی ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که کمتر به آن توجه شده است و او در دوران خود هم مظلوم بود، افزود: من در سال‌های ۵۵ و ۵۶ فقط از او چیزهایی شنیده بودم، اما در اوج انقلاب در سال ۵۷ و بعد از پیروزی انقلاب او را شناختم و البته بیشتر از زبان دشمنانش و کسانی که به او دشنام می‌دادند، چراکه آنها او را بیشتر شناخته و نقش برجسته بهشتی را درک کرده بودند.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: بهشتی یک اندیشمند بود که به تمام معنا، زمانه خود را شناخته و درک کرده بود. هرجا که او در مسندی بوده، می‌بینیم که وی اندیشه و عمل را یکجا در جامعه پیاده کرده است.

قالیباف تصریح کرد: به گفته امام، بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رجعت کرد و ما امیدواریم که امروز بتوانیم مظلومیت بهشتی را از بین ببریم تا این شهید بزرگوار درجامعه و زندگی امروز ما مظلوم نباشد.

همچنین در این مراسم، دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی نیز با ابراز خوشحالی از حرکت‌هایی که در راستای زنده نگه داشتن نام این شهید انجام می‌شود، گفت: تجلیلی که از این افراد می‌شود، تجلیلی از افکار، آرمان‌ها و اندیشه‌های آنان است و خوشحالم که با تبلیغات اندکی که انجام شده افکار شهید بهشتی جای خود را بین مخاطبان پیدا کرده و امیدوارم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی از مظلومیت پیش از شهادت وی کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در این کتاب‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که بفهمیم بهشتی چگونه بهشتی شد و رمز جاودانگی او چیست. آن را بیاموزیم و بدانیم که او چگونه خودسازی کرده تا تبدیل به بهشتی شده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی، رئیس مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات نیز به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت.

در پایان این مراسم نیز ضمن رونمایی از این مجموعه کتاب‌ها، از هدی ملکی، بهاره رنجبران و رقیه رودسرایی پدید آورندگان این آثار تجلیل شد.

بازخوانی یک شخصیت

۳ کتاب رونمایی شده با عنوان کلی «بازخوانی یک شخصیت» با نام‌های «تصویر ماندگار»، نگاهی به زندگی سیدمحمد حسینی بهشتی، «بهشتی در قاب»، گفت‌وگوهایی درباره سیدمحمد حسینی بهشتی و «وقتی که ما نبودیم»، داستان‌هایی درباره سیدمحمد حسینی بهشتی به سفارش و اجرای خانه شهریاران جوان در کنگره بازخوانی یک اثر در انتشارات پیام آزادی با شمارگان ۳ هزار جلد به چاپ رسیده است.

کد خبر 56237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز