چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

علیرضا رستگار: سه روز دیگر کاروان فوتبال ملی اروپا به پایان مسیری می‌رسد که براساس مجموعه‌ای از تلاش‌ها، شادی‌ها و غم‌ها، انتظارها و رویاها شکل گرفته است.

شاید تاریخ تنها نام فاتحان نهایی یورو 2008 را براساس عادتی قدیمی حفظ کند، اما مجموعه‌ای از تصویرها در ذهن دیگر حاضران این سفر، برجای می‌ماند.

لحظه‌هایی چون  فروریختن دروازه‌ها، پرواز شادی شکارچیان گل و اندوه بازیکنان ناکام، مجموعه‌ای از خاطره برجای می‌گذارد که به همه بازیکنان حاضر در یورو 2008 تعلق دارد. جام تنها به یک گروه از بازیکنان تعلق خواهد داشت، اما کیفیت فوتبال ملی اروپا در سال 2008 تنها در یک گروه خلاصه نمی‌شود. چند روز دیگر در شرایطی شادی یک گروه از بازیکنان و طرفدارانشان را خواهیم دید که انتظار جام بعدی برای دورماندگان از جام آغاز می‌شود.در کنار هر نقطه پایانی یک نقطه آغاز وجود دارد.

وران کورلوکا(کرواسی)

در همین روزهایی که دو کشور اروپایی به‌عنوان آخرین مسافران یورو 2008 آخرین مرز بیم و امید را تجربه می‌کنند، در دیگر کشورهای اروپایی کسانی را می‌توان یافت که دلایل ناکامی تیم ملی فوتبال کشورشان را بررسی می‌کنند تا پس از آن برای موفقیت در جام بعدی برنامه‌ریزی کنند.

شاید تماشاگران تیم‌های ناکام تا مدتی به فوتبال فکر نکنند، اما برنامه‌ریزان نمی‌توانند از کنار موضوعی به نام زمان و تأثیرش بر سرنوشت‌های بعدی بگذرند.

آنها می‌دانند که رقابت‌های بعدی دور نیست.

ایوان کلاسنیچ(سمت چپ)

کد خبر 56011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز