اسپیس‌ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی دیگر استارلینک را برای تکمیل سرویس اینترنت پهن‌باندش به فضا فرستاد.

Starlink

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تک‌چرچ این پرتاب روز شنبه ۲۴ اکتبر (۳ آبان) در ساعت ۱۱:۳۱ صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا از پایگاه نیروی هوایی آمریکا در کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شد.

این پانزدهیم پرتاب ماهواره‌های استارلینک به فضا است و اسپیس‌ایکس اکنون حدود ۹۰۰ ماهواره اینترنتی کوچک را در مدار پایین کره زمین دارد.

این پرتاب با استفاده از یک موشک فالکون ۹ انجام شد که مرحله اول یا بخش بوستر آن قبلا دو بار در همین سال در ماموریت‌های دیگر استفاده شده بودند. این بخش بوستر بعدا به زمین بازگشت و در یک سکوی شناور فرود آمد.

قبلا در این هفته یک منطقه از ایالت تگزاس به عنوان محل آزمایش مقدماتی شبکه استارلینک اسپیس‌ایکس اعلام شد. این منطقه در سال آینده به اینترنت پهن‌باند با زمان تاخیری پایین شبکه استارلینک متصل خواهد شد. این شبکه ابتدا ۴۵ درصد خانوارهای این منطقه و با افزایش شمار ماهواره‌های اینترنتی در نهایت ۹۰ درصد خانوارها را پوشش خواهد داد. 

شمار این ماهواره‌های اینترنتی قرار است تا ده‌ها هزار افزایش یابد تا پوشش حداکثری اینترنتی برای سراسر جهان از جمله مناطق دورافتاده و روستایی فراهم شود.

شبکه ماهواره‌ای استارلینک نسبت ماهواره‌های زمین‌آهنگ فعلی که اغلب اینترنت تجاری بر اساس ماهواره فعلی را فراهم می‌کنند، مزیت‌های بزرگی از لحاظ رمان تاخیری و اتکاپذیری دارند.

کد خبر 560043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha