گروه سیاسی: هیات وزیران عراق در جدیدترین نشست خود، بر ضرورت اخراج سازمان تروریستی منافقین از این کشور تاکید کرد.

براساس مصوبه دولت عراق هرگونه تعامل با سازمان تروریستی مجاهدین خلق از سوی سازمان یا حزب یا مؤسسه و یا اشخاص (عراقی یا خارجی) داخل عراق ممنوع است و هرکسی که تعاملی با آنها داشته باشد طبق احکام قانون مبارزه با تروریسم به مراجع قانونی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، براساس این مصوبه همچنین لازم است نیروهای چند ملیتی از سازمان مذکور رفع مسئولیت کرده و کلیه نقاط بازرسی و نظارت بر پا شده و کلیه امور مربوط به اعضای آن را به مقامات ذیصلاح عراقی واگذار کنند.

فعال‌سازی دعاوی قضائی مطروحه علیه عناصر سازمان تروریستی مجاهدین خلق که مرتکب جرائم در حق فرزندان مردم عراق شده‌اند از دیگر مصوبات دولت عراق است.

گفتگو برای تحویل اردوگاه

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اردنی الغد، عضو ائتلاف واحد عراق، از مذاکرات دولت عراق با آمریکا برای تحویل اردوگاه اشرف (مقر منافقین) به دولت این کشور خبر داد. 

جلال الدین الصغیر افزود: دولت عراق برای تحویل اردوگاه اشرف با آمریکایی‌ها وارد گفت‌وگو شده است و این مذاکرات به همراه صلیب سرخ برای مختومه‌کردن کامل این پرونده تقویت خواهد شد.

دولت عراق سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که هرگونه ارتباط با گروهک تروریستی منافقین در این کشور ممنوع است و نیروهای تحت رهبری آمریکا نیز باید حمایت از اعضای این سازمان تروریستی را متوقف کنند.

این اقدام دولت عراق خشم سران این گروهک را برانگیخت.  الصغیر در ادامه سخنان خود تصریح کرد، دولت عراق توانمندی کامل برای اخراج منافقین از خاک عراق را دارد و پس از درخواست اعضای مجلس نمایندگان برای اخراج این گروهک، مذاکرات خود را به‌طور جدی با آمریکایی‌ها آغاز کرده است.

خدمت رسانی شایسته

گروهک منافقین طی اقدامی عجیب و مشکوک پیامکی به‌منظور تبریک سالگرد آزادسازی سردسته آنها، به مشترکین همراه اول ارسال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری فردا، در پایان این پیامک، آدرس وبلاگی درج شده است که وبلاگ تلویزیون منافقین است. شماره سرور ارسال‌کننده این پیامک ۲۰۰۸ اعلام شده است.

کد خبر 55685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز