انتشار خبرهای جهت دار درباره جناح اصلاح‌طلب که این روزها با شایعات مختلف، رو به فزونی گذارده، یک‌بار دیگر با ادعایی در مورد نامه خاتمی به 13 عضو اصلاح‌طلب به اوج خود رسید.

 خبرگزاری فارس و ایسنا به نقل از «یک منبع آگاه» نوشتند سیدمحمدخاتمی درنامه‌ای به 13 نفر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از آنها خواسته است درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اظهارنظر کنند.

هنوز چند ساعتی از  انتشار این خبر نگذشته بودکه رئیس‌جمهور پیشین ‌ اعلام کرد برای نامزد شدن یا نشدن نیازی به نوشتن نامه به این‌ و آن ندارد.برخی منابع خبری هنوز اصرار دارند که  نوشتن این نامه را مسلم بپندارند.

 این منابع  ادعا می‌کنند دلیل تکذیب نامه آن بوده است که افرادی گلایه کرده‌اند که چرا خاتمی مشورت خود را به همین 13 نفر محدود کرده و به چهره‌های دیگر که احیاناً به لحاظ جایگاه سیاسی شان برتری دارند نامه ننوشته است.

 جناح دوم خرداد، در جریان انتخابات مجلس هشتم  علی‌رغم اعتراض هایی که داشت وارد شد. اما‌ این بخت‌آزمایی ‌نتیجه مورد انتظار آنان را به بار نیاورد. آنان می‌گویند چهره‌های سرشناس و معروفشان‌ از فیلتر تایید شورای نگهبان عبور نکردند‌.

معمولاً در چنین شرایطی، تمام طرفداران جناحی که در اقلیت قرار می‌گیرد سعی می‌کنند در ائتلافی هماهنگ به نامزد یا نامزدهایی رای دهند که بتوانند جناح رقیب را تضعیف کنند، اما در انتخابات مجلس هشتم اصلاح‌طلبان در تهران نشان دادند که توان آن را ندارند.

انتقاد از وضعیت موجود نیز نفع چندانی برای اصلاح طلبان ندارد زیرا  انتقاد از شرایط موجود منحصر به اصلاح‌طلبان نیست و منتقدان اصلی دولت نهم را  می‌توان درمجموعه اصولگرایان نیز جست‌وجو کرد.

 جناح دوم‌خرداد با همه اختلافاتی که درون خود دارد، ناگزیر است برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری بر سر حداقل‌ها به وحدت درون جناحی برسد.  اصولگرایان می‌گویند در این مرحله‌ اصلاح‌طلبان  افرادی را به عنوان نامزد معرفی می‌کنند.

 محمدهاشمی، محمدعلی نجفی، مهدی کروبی، محمدرضا عارف و سرانجام سیدمحمدخاتمی چهره‌هایی هستند که تاکنون نامشان مطرح شده است. رسانه‌های اصولگرا می‌گویند :جناح دوم خرداد تلاش می‌کند در این مرحله، پر حجم ظاهر شود و از ظرفیت‌های رسانه‌ای  و سیاسی خود بهره‌گیری کند.

کد خبر 55488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز