سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: تعدادی از واحدهای آزادپز ما که از سال ۹۸ سهمیه آرد برای آنان مشخص شده‌ و باید از سامانه خرید کنند، دچار مشکل هستند و نانوایی‌هایی در شهر وجود دارند که از ۱۰ کیسه آرد لازم فقط پنج کیسه سهمیه به آنان تعلق گرفته ‌است.

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی کشتگر درباره کمبود آرد در نانوایی‌های مشهد اظهار کرد: تاکنون مشکل نانوایی‌ها حل نشده، کماکان مشکل آرد دارند و برای تامین مابقی آرد خود باید آن را از بازار آزاد با دو تا سه برابر قیمت خریداری کنند. زمانی هم که آرد را با قیمت بالاتر بخرند، قاعدتا نمی‌توانند قیمت مصوب را رعایت کنند. بسیاری از واحدهای یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای همواره تقاضا دارند سهمیه بیشتری برای پخت به آنان تعلق گیرد و برخی از واحدهای آزاد در استان اصلا آرد ندارند، یعنی واحد صنفی پروانه کسب دارد اما به این واحد آرد تعلق نگرفته ‌است.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد درباره ناهماهنگی سهمیه تعلق‌گرفته به استان با حجم نیاز آن گفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد با توجه به حجم و تعداد نانوایی‌ها سهمیه آرد کمی دریافت می‌کند، در حالی ‌که ممکن است برخی استان‌ها با توجه به حجم نیازشان سهمیه مازاد داشته ‌باشند. هر سال قیمت نان افزایش می‌یابد و ارتباطی با کمبود آرد ندارد. آبان‌ماه سال ۹۸ پس از پنج سال نرخ‌گذاری نان برای بخش دولتی مجددا انجام شد. سال ۹۹ با وجود تورم موجود و این‌که مایه خمیر ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ و از ابتدای فروردین با ۳۰ درصد افزایش نرخ بیمه تامین اجتماعی مواجه بودیم، باید این افزایش قیمت انجام شود.

کشتگر خاطرنشان کرد: دولت اعلام می‌کند به نان یارانه تعلق می‌گیرد، در حالی‌ که این یارانه تنها به ۲۵ درصد مواد اولیه نان تعلق گرفته و ۷۵ درصد مابقی مواد اولیه همچنان بدون یارانه و با افزایش قیمت‌های روزانه خریداری می‌شود. نانوا واقعا به مرز استیصال رسیده‌ و نمی‌توان با بخشنامه و دستوری نرخ نان را نگه ‌داشت. بسیاری از واحدهای نانوایی در سطح شهر تعدیل نیرو کرده‌اند و در برخی نانوایی‌ها، یک نیرو کار دو نفر را انجام می‌دهد. ما همواره از لزوم حفظ کیفیت صحبت می‌کنیم، در حالی که کیفیت رابطه مستقیم با قیمت و کارگر متخصص دارد و اگر ما نتوانیم هزینه یک کارگر را برابر قانون کار پرداخت کنیم، در نانوایی نمی‌ماند.

کد خبر 553110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha