همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه همکاری اسلامی بین جمهوری اسلامی ایران و سودان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشاور رئیس جمهور و وزیر ارشاد و اوقاف این کشور رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  براساس این تفاهم نامه که روز 27خرداد ماه در 12ماده به امضای مهدی مصطفوی و ازهری التجانی عوض السید رسید، طرفین  برمعرفی فعالیت ها، تبادل نشریات و پژوهش های اسلامی، برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جمعه و خطبا در زمینه تبلیغ،چاپ ،حفظ و نگهداری از قرآن کریم، برگزاری مسابقات مشترک در زمینه حفظ و تجوید و تفسیر قرآن و همکاری در زمینه پژوهش ها و مطالعات مربوط به حفظ ، احیاء تحقیق و ترویج میراث اسلامی تاکید کردند.

مهدی مصطفوی مشاور رئیس جمهور در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری های اسلامی  ضمن تاکید بر اتحاد امت مسلمان و پاسداشت ارزش های غنی اسلامی ، گفت:در شرایطی قرار داریم که امروز بیش از پیش نیازمند ارتباط و همکاری هستیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر استفاده از تجربیات دو کشور افزود: دو کشور برادر و دوست باید از تجربیات یکدیگر در امور اسلامی استفاده نمایند و از توان یکدیگر برای اعتلای ارزشهای دینی در جهان کوشش نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سودان بسیار خوب ، دوستانه و برادرانه است تاکید کرد:ضرورتهای اتحاد مسلمین و دشمنی های که علیه این اتحاد وجود دارد بر این اساس است که روابط برادری و همکاری ما ضروری و گسترش یابد.

 مصطفوی در پایان سخنان خود بر اعتلای ارزشهای اعتقادی و ارزشی دو کشور تاکید و اظهارداشت:ظرفیتهای خوبی بین هردو کشور وجود دارد و امیدوار و مطمئنم  که هردو دولت و ملت ارزش های اعتقادی و ارزشی خود را اعتلا خواهند بخشید.

در این دیدار دکتر" ازهری التجانی عوض السید" وزیر ارشاد و اوقاف جمهوری سودان، بهره برداری از انرژی هسته ای را حق طبیعی و قانونی  ملت ایران دانست .

وی برحمایت دولت و ملت سودان در بهره برداری از انرژی هسته ای که حق مسلم جمهوری اسلامی است تاکید  و ایران را ام القرای کشورهای اسلامی و شجاع ترین کشور جهت دفاع از منافع کشورهای اسلامی  دانست.

وزیر ارشاد و اوقاف جمهوری سودان در پایان سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام گفت : همکاری با جمهوری اسلامی ایران یک فرصت خوب است و ما در استفاده از این فرصت از تمام ظرفیتهای موجود استفاده خواهیم کرد و امضاء یادداشت تفاهم  همکاری  از ارزش و قداست خاصی برخوردار است.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود از طرف دکتر مصطفوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میهمانان اهداء شد.

کد خبر 55302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز