چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری امارات: تیم ملی تهران را به مقصد دمشق ترک کرد تا برای چهارمین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی آماده شود

ساعت 6 عصر دیروز شاگردان دایی به سوریه رفتند تا مسابقه حساس عصر شنبه شان را با سوریه برگزار کنند. مسابقه‌ای که کسب 3 امتیازش، تیم ملی را به مرحله دوم بازی‌های جام جهانی می‌رساند.

ایران در حال حاضر و به لطف برد برابر امارات در مسابقه برگشت با 6 امتیاز در صدر گروه چهارم بازی‌های مقدماتی قرار گرفته است. سوریه و امارات در این گروه 5 امتیاز دارند و کویت 4 امتیازی است. تیم ملی در بازگشت از امارات در دو روز گذشته، 4 جلسه تمرین کرد. تمریناتی که آخرین آنها، صبح امروز بود. تمرینی که به عکس تمرین عصر دوشنبه غایبی نداشت.

در تمرین عصر سه‌شنبه جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی آسیب‌دیده بود و خیلی زود محل تمرین را ترک کرد. او پس از آن که در ابتدای تمرین زیر نظر پزشک تیم ملی به همراه سایر بازیکنان دوید، مدتی کوتاه در کنار زمین به حرکات کششی پرداخت و پس از آن که پزشک تیم ملی آخرین وضعیت او را مورد بررسی قرار داد، به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو تمرینات تیم ملی را ‌ترک کرد و به هتل المپیک رفت.

دکتر خانلری درباره آخرین وضعیت جواد نکونام گفت: «مشکل نکونام جدی نیست اما با توجه به بازی فشرده مقابل امارات و همچنین بازی پیش‌رو برابر سوریه به نکونام استراحت دادیم تا فشار کمتری به او بیاید و برای بازی در مقابل سوریه آماده باشد.» رحمتی هم یکی دیگر بازیکنان مصدوم عصر دوشنبه بود. در دقایق پایانی بازی تمرینی تیم ملی، مهدی رحمتی در یک حرکت از ناحیه مچ پا مصدوم شد و به بیرون از زمین انتقال یافت. البته این آسیب‌دیدگی جدی نبود و او در تمرین صبح امروز هم با همبازی‌هایش تمرین کرد.

در پایان تمرین دیروز علی دایی گفت: «خوشبختانه تمامی‌ بازیکنان در وضعیت خوبی هستند و تمرینات خود را برای انجام یک بازی خوب مقابل سوریه پیگیری می‌کنند. ما بازی امارات را فراموش کرده‌ایم و برای یک بازی دشوار دیگر آماده می‌شویم. بی‌تردید کار آسانی مقابل سوریه پیش‌رو نداریم اما امیدواریم با پیروزی در این مسابقه بازی آخر مقابل کویت را به یک دیدار تدارکاتی تبدیل کنیم. امیدواریم با برتری مقابل سوریه دیدار مقابل کویت را به یک بازی تدارکاتی تبدیل کنیم.»

دایی درباره علی کریمی هم گفت: «من خبری از کریمی ‌ندارم چرا که او فعلا جایی بازی نمی‌کند، ما هر بازیکنی که آماده باشد و به درد تیم ملی بخورد را دعوت می‌کنیم. علی کریمی ‌در آخرین حضورش در تمرین تیم ملی در اردبیل مصدوم بود و تنها می‌دوید. او به دلیل مشکل زانو به دو بازی‌مان مقابل امارات نمی‌رسید و همان طور که بارها گفته‌ام هر زمان بازیکنی آماده باشد او را به تیم ملی دعوت می‌کنم. هر زمان که علی کریمی‌ آماده بود بی‌تردید به تیم ملی دعوت می‌شود.»

 سرمربی تیم ملی درباره سختی‌های پیش آمده در راه صعود ایران از گروه هم گفت:‌ «دیگر آن دوران که به آسانی سوریه و امارات می‌بردیم گذشته است، البته در تاریخ فوتبال مان هیچ گاه به آسانی کویت را شکست نداده‌ایم، در حال حاضر امارات قهرمان جام خلیج فارس است و تیم‌های خوبی را شکست داده است. آنها دو سال است که با متسو کار می‌کنند‌ و همچنین با تیم‌هایی همچون آث میلان بازی کرده‌اند و در جام ملت‌های آسیا هم با همین ‌ترکیب کار کرده‌اند.»
دایی ادامه داد: «ما دیگر با شعار دادن نمی‌توانیم کار را پیش ببریم، سال 1350 نیست، آخرین باری که تیم ملی قهرمان آسیا شده است 32 سال پیش بوده است. بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که به راحتی هر حریفی را شکست دهیم.» سرمربی تیم ملی با بیان این که فدراسیون فوتبال مدت یک سال و نیم رئیس نداشت، ‌گفت: «تمام امیدمان این است که افتخارات سال‌های دور را بار دیگر به دست آوریم.»

دایی برای اینکه نشان دهد رقیبان ایران چقدر پیشرفت کرده‌اند، گفت: «ورزشگاه العین که ما در آن با امارات بازی کردیم، ورزشگاه قدیمی‌این تیم باشگاهی است و آنها اکنون در ورزشگاه دیگری بازی می‌کنند. زمانی که در امارات یک تیم باشگاهی دو ورزشگاه اختصاصی دارد و ‌آن وقت در ایران پرسپولیس و استقلال که بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور هستند هنوز حتی یک زمین اختصاصی ندارند، چگونه می‌توانیم شرایط را با هم مقایسه کنیم. در هر صورت ما هم در تیم ملی تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بازی‌های با قدرتی را انجام دهیم و از گروهمان صعود کنیم. اما نمی‌توان از تیمی‌ که سه و چهار هفته است تشکیل شده انتظار معجزه داشت و باید به ما فرصت بیشتری بدهیم.»

علی دایی درباره امضای قراردادش با فدراسیون فوتبال هم گفت: «من پیش از عید هدایت تیم ملی را قبول کردم و اگر در آن موقع هم اعتراضی داشتم به خاطر بحث قرارداد نبود،‌ بلکه به دلیل مشکلات پیش آمده و حق و حقوق بازیکنان و همچنین شرایط برگزاری لیگ بود. در هر صورت خدا به ما کمک کرده است و با سعی و تلاش‌های انجام گرفته روزبه‌روز شرایط بهتری را‌ تجربه می‌کنیم.»

کد خبر 54659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز