دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیئت وزیران در جلسه یکشنبه به ریاست دکتر محمود احمدی‌ نژاد ‌رییس‌جمهوری اسلامی ایران، سود بازرگانی 63 قلم کالای وارداتی را به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بر اساس این مصوبه، کالاهایی همچون پروفیل، یخچال فریزر، جارو برقی،ماشین های تمام اتوماتیک،ماشین لباسشویی،مواد و وسایل مورد نیاز دوچرخه ، موتورسیکلت و اتومبیل سواری از جمله این اقلام وارداتی هستند.

هیئت دولت در تصمیم دیگر خود نحوه تولید خودروهای عمومی و وانت برای سال 1387 را مورد تصویب قرارداد.

بر اساس این مصوبه 80 درصد از تولید خودروهای عمومی و وانت، گاز سوز و دوگانه سوز و 20 درصد بنزین سوز خواهد بود. همچنین 60 درصد خودروهای شخصی، گاز سوز و دوگانه سوز و 40 درصد آنها بنزین سوز تولید خواهد شد.

هیئت وزیران همچنین به منظور جمع آوری و تجمیع واحدهای مجاز مستقر در حاشیه و داخل شهرها و روستاها در مجتمع‌های جدید، مقرر داشت که میزان آب مورد نیاز بر اساس مصرف اعلام شده سازمان جهاد کشاورزی استانها به مجتمع های جدید تخصیص یابد.

بر اساس این مصوبه انشعاب های متفرقه توسط شرکت آب و فاضلاب استانها قطع خواهد شد .

همچنین برای توسعه و ایجاد مجتمع های روستایی جدید ، مکان یابی آنها بر اساس مطالعات جامع تا فاصله دوکیلومتری روستاها با رعایت ضوابط زیست محیطی مجاز شمرده شد.

گفتنی است اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و توسعه زیر ساخت های مجتمع های تولیدی از محل سر جمع اعتبارات در بودجه سنواتی منظور می‌شود.

کد خبر 54416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز