همشهری آنلاین: هیئت وزیران در راستای انجام اصلاحات و تحول ساختاری در اقتصاد کشور و تحول در نظام های مالیاتی، گمرکی، بانکی، توزیع کالا، توزیع یارانه‌ها و ارزش‌گذاری پول ملی که زمینه ساز شکوفایی و بهره وری مناسب است،اعضای کارگروه تحولات اقتصادی را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ 22/2/87  بنا به پیشنهاد رئیس جهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم  و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، کار گروهی متشکل از آقایان پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور، ‌امیر منصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، ابراهیم عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، علی سعید لو معاون اجرایی رئیس جمهور ، حسین صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ، سید محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی، مصطفی پور محمدی وزیر کشور ، غلامحسین نوذری وزیر نفت ، محمد عباسی وزیر تعاون،عبدالرضا مصری  وزیر رفاه و تامین اجتماعی، سید مسعود میر کاظمی  وزیر بازرگانی ، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن ، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی ،‌طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سه نفر صاحب نظر در امور اقتصادی به انتخاب رئیس جمهور، برای بررسی و تصمیم گیری در طرح‌های تحول اقتصادی تعیین کرد.

امور اجرایی موضوع یاد شده به کلیه اعضای کار گروه به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور و تصویب و اصلاح آیین نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزیران عضو کار گروه تفویض شده است.

تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران کار گروه حسب مورد در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیات وزیران و قابل صدور است.  

سیدشمس‌الدین حسینی نیز با حکم رئیس جمهور به سمت دبیر کارگروه تحولات اقتصادی منصوب شده است. در حکم رئیس جمهور خطاب به وی آمده است : ضرورت انجام تحولات ساختاری در اقتصاد کشور بر تمام دلسوزان و آگاهان روشن و از لوازم رشد موزون و پایدار و رفع مشکلات عدیده و خواسته ملت بزرگ ایران و رهبری گرانقدر است. تحول در نظامات مالیاتی، گمرکی، بانکی، توزیع کالا، توزیع یارانه‌ها و ارزش‌گذاری پول ملی، لازمه اصلاحات اساسی در بخش اقتصاد و زمینه ساز شکوفایی و بهره وری مناسب است. اینک که به لطف الهی تهیه برنامه جامع تحولات اقتصادی مراحل خود را طی می کند و باید مقدمات برپایی کارگروه عملیاتی فراهم گردد و با توجه به توانمندی و تجربه جناب عالی را به عنوان -دبیر کارگروه تحولات اقتصادی> منصوب می‌نمایم.

کد خبر 52023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز