دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر از رانندگان کامیون اسپانیا در اعتراض به افزایش 20 درصدی بهای سوخت دیزل در سال جاری دست به اعتصاب نامحدود زده‌اند.

به گزارش بی بی سی، حدود نود هزار راننده کامیون اسپانیایی کار خود را در نیمه شب یکشنبه 8 ژوئن متوقف کردند. انتظار می‌رود طی روز‌های آینده این اعتصابات با بر پایی موانع و برگزاری تظاهرات گسترده رنگ و بوی کاملا اعتراض آمیزی به خود بگیرد.

این اعتصاب در پی برپایی اعتصاب شرکت‌های حمل ونقل در کشور‌های فرانسه و پرتغال و دیگر کشور‌های اروپایی انجام می‌گیرد.

دولت اسپانیا اما اعلام کرده است که که در حال تدوین بسته‌ای از تدابیربه منظور کمک به بخش حمل و نقل است. این تدابیر شامل اعطای وام‌های اضطراری، قرارداد‌های انعطاف پذیر تر و پرداخت وجه نقد به رانندگان کامیونی است که قصد بازنشستگی دارند.

بیشتر کامیونداران داران اسپانیایی برای شرکت‌های حمل ونقل متوسط و یا کوچک کار می‌کنند. کامیون داران اعتصابی اسپانیایی از حمایت همتایان فرانسوی خود نیز برخوردارند. رانندگان کامیون‌های فرانسوی به منظور اعلام همبستگی با همتایان اسپانیایی خود، تهدید کرده‌اند در ترافیک مناطق مرزی اسپانیا و فرانسه اختلال ایجاد خواهند کرد.

رانندگان کامیون در اسپانیا خواستار آن شده‌اند که دولت اسپانیا با تصویب قانونی، بهای حداقلی را برای خدمات آنان مشخص کند. رانندگان کامیون همچنین خواستار این هستند که تاثیر بالا رفتن بهای سوخت در قرار دادهای آنان به نحو مطلوب تری انعکاس یابد.

قرار است ماهیگیران در مناطق شمالی اسپانیا، نظیر ایالات گالیسا و کانتابریا نیز در اعتراض به افزایش بهای سوخت از روز دوشنبه 9 ژوئن به سایر اعتصابیون بپیوندند.

کد خبر 54365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز