مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: نیمی از پلاک های آبی واحدهای شهری تهران تغییر می‌کند.

مهدی گلشنی افزود: در طرح ساماندهی پلاک‌های آبی واحدهای شهری تهران که تا 10 روز دیگر آغاز می‌شود، نیمی از شماره پلاک‌های آبی تغییر می‌کند.

وی هدف از اجرای طرح ساماندهی پلاک های آبی را خوانا شدن پلاک‌ها به ویژه در شب، آدرس‌یابی بهتر و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری اعلام کرد.

وی به واحد مرکزی خبر گفت: حدود یک میلیون و 300 هزار واحد شهری در تهران شناسایی شده که مشمول این طرح است.

معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: حدود 15 درصد واحدهای شهری هم اکنون بدون پلاک و در بسیاری از موارد نیز دارای پلاک‌هایی ناخوانا و مخدوش هستند. در مواردی نیز با نصب 2 یا چند پلاک با شماره‌های متفاوت برای یک واحد شهری، آدرس یابی شهروندان دچار مشکل شده است.

گلشنی پلاک‌های جدید را دارای مشخصاتی از جمله ابعاد 15×17، جنس آلومینیوم و کیفیت مناسب دانست و گفت: با نصب این پلاک ها، سایر پلاک های نصب شده مربوط به شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان از قبیل آب، برق و گاز برداشته می شود.

وی پلاک‌های جدید را دارای 3 قسمت مجزا دانست و افزود: در قسمت اصلی شماره پلاک با اعداد بزرگ درج می‌شود که مختص آدرس یابی بهتر به شهروندان است.

در قسمت میانی شماره شناسایی املاک که مربوط به امور ممیزی شهرداری تهران می‌شود درج می‌شود و در قسمت انتهایی پلاک نیز کدپستی 10 رقمی ثبت می شود و شرکت‌های خدمات رسان چون آب، برق و گاز موظف می شوند تا شناسایی املاک را با این کد صورت دهند و از نصب پلاک های مختص خود پرهیز کنند.

گلشنی افزود: تا 6 ماه پس از نصب پلاک‌های جدید، برچسبی از شماره پلاک قدیم نیز در کنار این پلاک نصب می‌شود تا در این مدت در خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خللی ایجاد نشود و شهروندان و دستگاه های اجرایی خود را با شماره جدید پلاک هماهنگ کنند. بر اساس این گزارش، کار نصب پلاک های جدید تا پایان مرداد امسال به اتمام می رسد.

کد خبر 53704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز