مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: 80 درصد از فضای سبز سرمازده در زمستان سال گذشته واکاری و ترمیم شده‌اند.

علی‌‏محمد مختاری، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران ضمن بیان این مطلب گفت: سرمای بی‌سابقه تهران در زمستان سال گذشته به بعضی از گونه‌های گیاهی که مقاومت کمتری داشتند، خسارت وارد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، اکالیپتوس، انواع پالم و خرزهره‌ها گونه‌هایی بودند که در سرمای زیر 25 درجه شهر تهران خسارت دیده‌اند.

مختاری با بیان اینکه بعضی از گیاهان فصلی بازسازی و ترمیم شده‌اند گفت: ما از این گونه‌ها به تعداد کم استفاده می‌کنیم و بیشتر گیاهانی را در فضا ی سبز به کار می‌بریم که با اقلیم تهران سازگاری داشته باشند به طور مثال ما از پالم در فضای سبز تهران به صورت تزئینی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مقاوم جایگزین گونه‌های سرما زده می‌شوند گفت: ما تمامی گونه‌ها سرما‌زده  را حذف نکرده‌ایم زیرا امکان دارد فقط از سرما ترسیده باشند و با گذر زمان دوباره سبز شوند که این احتمال تا پایان مرداد ماه وجود دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران در مورد پارک فن آوری هسته‌ای گفت: احداث این پارک در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گرفته و فعلا در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

کد خبر 48830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز