ناوگان حمل‌ونقل شهری پایتخت با به کارگیری امکانات مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای جا به جایی حدود 5/1 میلیون زائر حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) آماده شد

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در آستانه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، هر یک از 3 سامانه حمل‌ونقل عمومی پایتخت با تدارک گسترده آماده نقل و انتقال شهروندان تهرانی و مسافران شهرستانی از اقصی نقاط تهران بزرگ به سمت حرم مطهر شدند.

براساس این گزارش، متروی تهران برای نخستین بار با برقراری سرویس‌های شبانه در شب چهاردهم خرداد به‌صورت 24 ساعته به مسافران سرویس می‌دهد.

به این منظور  و در چارچوب تدابیر ویژه برای این ایام از ساعت 12نیمه شب تا 5:30 دقیقه بامداد هر 20 دقیقه یک قطار فوق العاده از ایستگاه شهر ری به مقصد ایستگاه حرم مطهر حرکت می‌کند.

علاوه بر این در روزهای 13 و 14 خرداد قطارهای خط یک مترو از ساعت 5:30 دقیقه بامداد تا 12نیمه شب فعال بوده و زائران را از کلیه ایستگاه‌های این خط به ایستگاه حرم مطهر امام خمینی منتقل می‌کند، ضمن اینکه سرویس دهی به مسافران از بامداد 14خرداد تا پایان مراسم سالگرد ارتحال رایگان خواهد بود.

اعزام 4 هزار دستگاه اتوبوس از 70 میدان اصلی

بنابراین گزارش، 4 هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد ایاب و ذهاب زائران حرم مطهر را بر عهده دارند که 2 هزار دستگاه به‌صورت مستقیم از70 میدان اصلی شهر به جابه‌جایی شهروندان به مقصد حرم مطهر می‌پردازند و 2 هزار دستگاه دیگر نیز مسافران را از اقصی نقاط پایتخت به میدان‌های بزرگ منتقل می‌کنند.

میدان‌های امام خمینی، امام حسین، نبوت، 13 آبان، خراسان، شوش، راه آهن، ابوذر، آذری، آزادی ، انقلاب اسلامی و پارک شهر، از جمله میدان‌هایی‌اند که اتوبوس‌ها در آنها از ساعت
6 بامداد آماده انتقال زائران به حرم مطهر هستند.

میدان‌های شهر ری، دولت آباد، صادقیه، پونک، اشراق، تهران‌پارس، جماران، تجریش، صنعت، سعادت آباد، دهکده المپیک، شهر زیبا و نوبنیاد نیز از دیگر میدان‌هایی است که به این منظور در نظر گرفته شده‌اند.

اختصاص 2 مسیر تاکسیرانی به مراسم سالگرد

این گزارش حاکی است 2 مسیر تاکسیرانی نیز به این منظور اختصاص یافته که مسیر اول سرویس رسانی تاکسی‌ها در ضلع شمال‌شرق تا ضلع شمال حرم مطهر از سه راه باقر شهر به غرب تا جاده قدیم قم است.

مسیر دوم نیز در شمال غرب حرم مطهر از ابتدای بزرگراه خلیج‌فارس به سمت جنوب تا پل دانشگاه آزاد اسلامی است که تاکسی‌ها جنب شهرک گلدیس تجمع می‌کنند، ضمن اینکه نسبت به تقویت کلیه خطوط تاکسیرانی منتهی به ایستگاه‌های خط یک مترو اقدام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر تاکسی‌های عادی خطی وگردشی 100 دستگاه تاکسی ون و 150 دستگاه تاکسی بانوان نیز جهت نقل و انتقال مسافران در نظر گرفته شده و علاوه بر آن 20 دستگاه خودروی گشت تاکسیرانی نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها را در محدوده حرم مطهر بر عهده خواهند داشت.

معاونت ترافیک شهرداری تهران در پایان تاکید کرد که امکانات مراسم امسال از سوی اتوبوسرانی 100 درصد و از سوی مترو 97 درصد در مقایسه با مراسم سال قبل رشد داشته است.

کد خبر 53625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز