پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: به منظور ایجاد وحدت در جامعه رجوع به اندیشه انسانهایی که مورد اعتماد و تایید همگان هستند، نقشی مهم و اساسی دارد به همین دلیل امروز به اندیشه امام راحل نیازمندیم.


 
 به گزارش واحد مرکزی خبر: نوه امام راحل در آستانه نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در گردهمایی خانه احزاب ایران در حسینیه جماران گفت: حزب نوعی افتراق به صورت نهفته در مفهوم خود دارد اما آنچه مهم است پرداختن به مبحث وحدت در میان احزاب است.

وی افزود: وحدت مثل هر امر دیگری دارای چهار علت غایی، فاعلی، مادی و صوری است که اگر این چهار علت جمع شوند وحدت شکل می گیرد.

فرزند یادگار امام با بیان اینکه احزاب در جامعه ما در سه علت فاعلی، غایی و مادی به راحتی می توانند به وحدت برسند، گفت: مشکل اصلی در تحقق وحدت علت صوری است، آن چیزی که در مسائل اجتماعی بصورت واحد در دسترس نیست و تعدد دارد و معمولا به آن توجه نمی شود، تعدد علل صوری است.

وی با تاکید بر اینکه برای برای وحدت احزاب، باید به وحدت تعریف برسیم، گفت: باید بتوانیم امام را به عنوان مشخص کننده، توضیح دهنده و راهگشای علتهای صوری که در حقیقت صورتهای حقیقت و سعادت جامعه ما هستند، بشناسیم و پیرامون او گرد هم بیاییم.

کد خبر 53553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز